NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » WZL » Requests » spellekes rond wind, aarde, water & lucht
Onderaan pagina
bastard 2.931
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T: 37 R: 3178
16/7/2008 - 19:15u | Quote
hallo,

ik ben chiroleider van de rakkers (10-12 jaar) en zoals elk jaar, gaan wij ook dit jaar op bivak. het thema dit jaar zijn de 4 natuurelementen: wind, aarde, water en vuur. wij moeten daarom natuurlijk ook spellekes vinden rond dit thema.
we zijn ze momenteel aant samestellen, maar wie goede ideeën heeft, mag ze altijd zeggen (alle hulp is welkom, het kan alleen maar beter en fijner worde voor de leden)
water en vuur hebbe we ondertss genoeg, wind (vooral wind) en aarde zijn we nog aant samestelle
dus alle suggesties zijn welkom

alvast bedankt!
thomasbaerten 2.622
wzl-lid
Sinds 13/6/2007
T:45 - R:440
17/7/2008 - 1:38u | Quote
Wind : tafelvoetbal (niet kicker)

Ge maakt 2 doelen op een tafel van 1.20 op 60 ofzo .
Dan neemt ge een pingpongballeke , en ge moogt er alleen op blazen.

Geleerd op uwe chiro ...
Max Power 1
wzl-lid
Sinds 18/7/2006
T:1 - R:14
17/7/2008 - 11:28u | Quote
use your imagination man! Er zijn duizend spelletjes die je kan spelen rond die thema's, je moet ze alleen juist inkleden.

vuur: twee rakkers staan tegenover elkaar, achter elk van hen staat een theelichtje. Die het eerst de ander zijn theelichtje kan uitblazen wint.
nog eens twee mannen tegenover elkaar, en ze steken de ene kant van een kurk in brand. Goed blazen tot de vlam uit is en het kurk afgekoeld is, dan om het eerst een zwarte bol op de ander zijn gezicht zetten.

water: zo snel mogelijk anderhalve liter salamanderen, om het eerst een ijsblok smelten, "tussen twee vuren" met een mousse bal die doordrenkt is met water

aarde: (beetje luguber) een kartonnen doos stel je als doodskist, twee kinderen kruipen er in (zogezegd begraven). Na 1 minuut of 10 minuten (of om ter langst alst nen ambetanten is, geweldig idee moet je echt doen) moeten ze er uit komen. Bedoeling is dat ze zelf die tijd in hun hoofd tellen.
beetje minder luguber: om het eerst 10 of 5 creaties van moeder aarde verzamelen, gaande van insecten, wormen tot denne-appels, grassprietjes, weet ik wat nog allemaal

wind: geef ze een plastic zak en een stuk touw. Dan moeten ze verder met wat ze rond hen vinden een vlieger maken en zo hoog mogelijk gaan (je kan dit meten door het gebruikte touw te meten).

Dit zijn echter maar snelle spelletjes. Wat leuker is voor de kleine mannen zijn spelletjes waarbij ze effectief meewerken aan het kampthema. Bijvoorbeeld als er tijdens het ochtendtoneeltje één van de personages op zoek is naar een sleutel of weet ik veel wat, zorg dan dat de kleine mannen die sleutel tegen het middagtoneeltje of het avondtoneeltje kunnen terugverdienen, door bijvoorbeeld spelletjes rond aarde, wind, water en vuur tot een goed einde te brengen en zo tips te verdienen waar ze moeten zoeken.

ik krijg meteen weer zin om mee te gaan op kamp!
Musicman 3.113
wzl-lid
Sinds 4/4/2006
T:9 - R:340
17/7/2008 - 14:00u | Quote
Max Power schreef:
use your imagination man! Er zijn duizend spelletjes die je kan spelen rond die thema's, je moet ze alleen juist inkleden.

vuur: twee rakkers staan tegenover elkaar, achter elk van hen staat een theelichtje. Die het eerst de ander zijn theelichtje kan uitblazen wint.
nog eens twee mannen tegenover elkaar, en ze steken de ene kant van een kurk in brand. Goed blazen tot de vlam uit is en het kurk afgekoeld is, dan om het eerst een zwarte bol op de ander zijn gezicht zetten.

water: zo snel mogelijk anderhalve liter salamanderen, om het eerst een ijsblok smelten, "tussen twee vuren" met een mousse bal die doordrenkt is met water

aarde: (beetje luguber) een kartonnen doos stel je als doodskist, twee kinderen kruipen er in (zogezegd begraven). Na 1 minuut of 10 minuten (of om ter langst alst nen ambetanten is, geweldig idee moet je echt doen) moeten ze er uit komen. Bedoeling is dat ze zelf die tijd in hun hoofd tellen.
beetje minder luguber: om het eerst 10 of 5 creaties van moeder aarde verzamelen, gaande van insecten, wormen tot denne-appels, grassprietjes, weet ik wat nog allemaal

wind: geef ze een plastic zak en een stuk touw. Dan moeten ze verder met wat ze rond hen vinden een vlieger maken en zo hoog mogelijk gaan (je kan dit meten door het gebruikte touw te meten).

Dit zijn echter maar snelle spelletjes. Wat leuker is voor de kleine mannen zijn spelletjes waarbij ze effectief meewerken aan het kampthema. Bijvoorbeeld als er tijdens het ochtendtoneeltje één van de personages op zoek is naar een sleutel of weet ik veel wat, zorg dan dat de kleine mannen die sleutel tegen het middagtoneeltje of het avondtoneeltje kunnen terugverdienen, door bijvoorbeeld spelletjes rond aarde, wind, water en vuur tot een goed einde te brengen en zo tips te verdienen waar ze moeten zoeken.

ik krijg meteen weer zin om mee te gaan op kamp!

een echte kenner niewaar
bastard 2.931
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:37 - R:3178
21/7/2008 - 9:40u | Quote
hehe merci zitte sjikke dingen bij! creatieve geest
maar het is niet zo moeilijk om van die kleine spellekes te vinde
ik ben idd op zoek naar grotere spellen^^
maar tis in orde nu, de dagindelingen zijn allemaal in orde nu! toch bedankt allemaal
El Carlo 3.707
wzl-lid
Sinds 15/5/2006
T:17 - R:677
21/7/2008 - 10:39u | Quote
graag gedaan
 
Bovenaan pagina