SEMA is starting to shape up as the place to be in early November as all the automakers start teasing us with their show cars. Ford just sent us a teaser pic of the GTX1, which is apparently a GT-based roadster. No other info was given, so we’ll have to wait until the show to learn what it’s all about. The Blue Oval display will also host a simulated ¼-mile drag race on an in-ground Dynojet dynamometer featuring 400 simulated ponies from a modified Mustang GT.
Bij de Genaddi Design Group kon je al terecht voor een extreem verlengde Rolls-Royce Phantom of een cabrioletversie van de Cadillac Escalade of BMW 7-serie. Nu is er ook van de Ford GT het dak afgehaald.
Op de SEMA-show in Las Vegas, waar de Amerikaanse accessoire-wereld zijn kunnen toont, laat Genaddi onder de naam GTX-1 een onthoofde versie zien van de zeer exclusieve Ford GT. De auto is ontwikkeld door Ford-ingenieur Kip Ewing. Tijdens het ontwerpen van de Ford GT maakte hij in zijn eigen tijd schetsen voor een cabrio-versie. Speciaal voor deze show werd de auto gebouwd. Daarvoor werd de hulp ingeroepen van de Genaddi Design Group die veel ervaring heeft met het ombouwen van exclusieve auto´s. Ewing inspireerde zijn GTX-1 op de GTX1 roadster die in 1966 de beroemde race op het circuit van Sebring won. Voor de GTX-1 werd de techniek van de GT ongemoeid gelaten. Dat betekent dat dit showmodel nog steeds 550 pk peurt uit een 5,4-liter V8. Voor de GTX-1 werd de motorkap opnieuw ontworpen. Daaruit steken twee opvallende bulten omhoog. Ewing heeft er voor gezorgd dat van buitenaf de motor nog steeds kan worden gezien. Wie deze ombouw voor zijn Ford GT wel ziet zitten kan terecht bij Genaddi. De auto wordt niet in serie geproduceerd.