antichrist666
wzl-lid
Sinds 15/3/2004
T: 33
R: 172
|
31/10/2005 -
9:37u
| Quote
|
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotos/oktober2005/mercedes2-1.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotos/oktober2005/mercedes2-2.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotos/oktober2005/mercedes2-3.jpg
In de herfst van volgend jaar lost Mercedes na meer dan 25 jaar de legendarische G-Klasse af. Dan wordt een nieuwe GL aan het aanbod toegevoegd. Toch is het voor de oer-G nog niet meteen afgelopen. Het model zal op z’n minst nog enkele jaren in de bestellijsten blijven staan. Uiterlijk heeft de GL weinig gemeen met de hoekige G-Klasse. De vormgeving vertoont veel overeenkomsten met de nieuwste M-klasse. Onderhuids is de reus nauw verwant aan de M- en R-Klasse. De G zal in de lengte nog 30cm meer meten dan de toch al niet kleine M. Die ruimte wordt gebruikt voor een derde zetelrij, waardoor de nieuweling plaats zal bieden aan niet minder dan zeven inzittenden. Als vanzelfsprekend kunnen die extra zitplaatsen in de koffervloer duiken om het koffervolume te maximaliseren.
Met de aandrijflijn kunnen we al kennismaken in de ML. Wellicht kiest de G steeds voor wat Mercedes bij de kleinere telg aanbiedt in het off-road-pakket; een degelijke mechanische oplossing -eerder dan een elektronisch systeem- om vooral de uithouding op terrein te kunnen garanderen. Een sper op de vooras is er niet meer. Dat tussen motor en integraalaandrijving de zeventrapsautomaat van de constructeur te vinden zal zijn, staat eveneens als een paal boven water. De adaptieve ophanging krikt de bodemvrijheid desgewenst op tot een dertigtal centimeter.
Het compartiment onder de imposante motorkap wordt opgevuld met krachtbronnen die tussen 224 en 314pk sterk worden. Naast de zescilinder en de vijfliter V8, en de zescilinder diesel uit de ML, is er ook sprake van een achtcilinder dieselmotor uit de E- en S-Klasse. De meest exclusieve telg wordt de GL 63 AMG.
POLL
Wat vindt ge van deze auto?
Je moet ingelogd zijn om te stemmen...
|
BlackSheep
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:2 -
R:12
|
31/10/2005 -
18:00u
| Quote
|
beikes !!! vind em echt lelijk... de vorige versie ... die was echt wel te zalig !!
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
31/10/2005 -
19:24u
| Quote
|
snoet trekt veel op de vorige ML maar toont wel imposant vind'k , langs de zijkant: de lijn onder de ramen gaat naar beneden en dat vind'k niet zo geslaagd, de achterkant trekt te veel op een monovolume. conclusie: vorig model beter zou die G niet in prijs gaan dalen?
Laatst aangepast door
Vicious
op 31/10/2005 19:27:46u
(1x aangepast)
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
1/11/2005 -
12:40u
| Quote
|
welke droogstoppel schrijft toch die commentaren bij al die foto's????? Dany verstraeten himself?
lezen die mensend e Autoweek dan niet?
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
3/11/2005 -
12:53u
| Quote
|
wa gaan ze daar bij mercedes doen als alle letters opgebruikt zijn?
|
Dr Strangelove
wzl-lid
Sinds 9/5/2005
T:1 -
R:59
|
3/11/2005 -
15:31u
| Quote
|
De vorige G was tenminste nog een echte 4x4. Dit is weer iets voor de suv markt. Dus allemaal nog snel ne echte G kopen nu het nog kan.
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
4/11/2005 -
15:57u
| Quote
|
trekt op nix lijkt te fel op die jeannet van een ML
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
6/11/2005 -
13:23u
| Quote
|
Randall schreef: wa gaan ze daar bij mercedes doen als alle letters opgebruikt zijn? de G is 1 van de eerste waarvoor ze een letter gebruikten, nu toch al bijna 30 jaar geleden
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
7/11/2005 -
15:59u
| Quote
|
Ai neje...
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
7/11/2005 -
16:07u
| Quote
|
is een ML met een rechtere kont... Vind de voorkant wel best te pruimen.
|