NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Ferrari FXX
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Goregasm 3.061
Sinds 20/11/2003
T: 76 R: 670
3/12/2005 - 13:21u Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/15040.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15040.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15041.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15041.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15042.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15042.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15043.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15043.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15044.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15044.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15045.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15045.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/15046.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/15046.jpg



Hij is niet goedgekeurd voor gebruik op de openbare weg en niet gehomologeerd voor het deelnemen aan races. De Ferrari FXX hoort bij een klant-fabrikant programma waaruit technieken van toekomstige modellen moeten voortkomen.

Van de Ferrari FXX worden 29 exemplaren gebouwd. De auto is voorzien van een V12 met 6.262 cc inhoud die 800 pk levert bij 8.500 toeren per minuut. De versnellingsbak is vergelijkbaar met die van de Formule 1-auto: in minder dan 100 milliseconden kan hij van verzet wisselen. De FXX weegt 1.155 kilo; wat neerkomt op 1.44 kilo per pk.
De FXX is gebaseerd op de Enzo. De ´onderzoeksauto´ heeft in vergelijking met zijn burgerbroertje een 40 procent toegenomen downforce. Speciaal voor de FXX zijn door Bridgestone 19 inch slicks ontwikkeld en Brembo heeft getekend voor speciale koeling voor de remmen en blokken voor de keramische remschijven. Ook heeft de FXX een telemetriesysteem dat de afstemming van de auto in de gaten houdt. Op het dak is een camera geplaatst die de ruimte voor en achter de auto filmt. Op een display binnenin zijn de beelden te bekijken, zodat zijspiegels niet meer noodzakelijk zijn.
Wie een FXX koopt, doet de komende twee jaar mee aan veertien circuit-evenementen die plaatsvinden in Europa, de VS en Japan. Daar worden de bestuurders ondersteund door een officiële technische ploeg van Ferrari. De FXX kan ook gebruikt worden voor privé-gebruik op een circuit. De FXX´en die na een evenement niet door hun eigenaren mee naar huis worden genomen, worden door Ferrari in Maranello gestald en voor de eigenaar vervoerd naar de volgende afspraak.
Wie een FXX koopt, krijgt daar een speciale rij-instructie bij op Fiorano, het thuiscircuit van Ferrari. De auto, inclusief dit ´Relative-pakket´ kost 1,5 miljoen euro, zonder belasting. Alle deelnemers aan het project, zijn eerst door een comité van Ferrari gescreend. De eerste FXX´en zijn rond de helft van november afgeleverd. De laatste staat voor april 2006 op het programma.