NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
15/12/2005 -
16:03u
| Quote
|
Mazda presenteert op de NAIAS in Detroit de Kabura. De sportcoupé Kabura is de derde conceptcar van Mazda in korte tijd. Mazda heeft bij de ontwikkeling van de Kabura de focus gelegd op sportiviteit.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/5121310462717_mazda.jpg
De Mazda Kabura, een compacte sportcoupé, is een conceptcar die ontworpen is in Mazda’s Design Centre in Irvine, Californië. De Kabura is de derde conceptcar van Mazda in de afgelopen vijf maanden, volgend op de Mazda Sassou (ontworpen in Mazda’s Europese Design Centre in Oberursel, Duitsland) en de Mazda Senku (ontworpen in Mazda’s Yokohama Design Centre nabij Tokyo), alle drie auto’s die de wereldwijde invloeden weerspiegelen waar de ontwerpers van Mazda hun inspiratie uit putten. Sportcoupé De Mazda Kabura sportcoupé heeft een compacte carrosserie en is een fraaie combinatie van een sportauto en functionaliteit. Met zijn achterwielaandrijving, sportieve vormgeving en een uitgebreid scala aan voorzieningen aan boord, is de auto gemaakt voor mensen die voor de eerste keer een nieuwe auto kopen en autorijden leuk vinden. De Kabura is een concept car die de belangrijkste aspecten van Mazda’s Zoom-Zoom gevoel in zich heeft.
Fluitend geluid ‘Kabura’ is een Japans woord dat afgeleid is van ´Kabura-ya’, een pijl die een fluitend geluid maakt als hij afgeschoten wordt en die gebruikt werd om het begin van een wedstrijd aan te geven. De ‘eerste pijl in de strijd’ beschrijft Mazda’s wil om unieke en spannende auto te ontwerpen en te produceren.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/1/2006 -
11:47u
| Quote
|
Na een designschets kunnen wij u nu de foto´s en meer informatie tonen over de Mazda Kabura. De conceptcar van Mazda is een sportauto met bijzondere elementen en een realistische vormgeving.
Zoals zoveel autofabrikanten presenteert ook Mazda een conceptcar waarmee de autofabrikant een jonger publiek wil aanspreken. Uit onderzoek is gebleken dat Mazda in de VS een zeer jong publiek aanspreekt. Toch wil de autofabrikant een nog jongere generatie bereiken. Mazda wil met de Kabura dit publiek ´warm maken´. Glazen dak De krachtig en sportief gelijnde Kabura heeft veel weg van de RX-8. De auto ziet er realistisch uit en zou na wat aanpassingen zo in productie kunnen. De voorruit en het voorste deel van het dak zijn samengevoegd en lopen naadloos in elkaar over. Doordat het grote glasoppervlak veel licht doorlaat in het interieur, wordt een ruimtelijk effect gecreëerd. De bestuurder kan de transparantie van de verschillende glazen delen met een druk op de knop regelen. Van compleet helder tot ondoorzichtig. Achter de B-stijl van de Kabura bevindt zich een tweedelig glazen luik. De bovenste helft daarvan ligt normaal gesproken vlak met de body. Wanneer het paneel omhoog wordt bewogen door een elektromotor, net als de ailerons die uit een vliegtuigvleugel omhoog komen, heeft het drie functies: het fungeert als dakspoiler, doet dienst als ventilatieklep en het vergroot de hoofdruimte voor de achterpassagiers. Bovendien helpt een fotovoltaïsche zonnecel in het paneel de binnentemperatuur te beheersen en de accu te laden. Het grootste deel van het paneel biedt toegang tot het ruime bagagecompartiment van de Kabura. 2.0 liter 16-klepper De motor ligt voorin de Kabura en drijft de achterwielen aan. De 2.0 liter 16-klepper (specificaties onbekend) moet zorgen voor sportieve prestaties. Het chassis is voor een groot deel afkomstig van de MX-5. 3+1 zits interieur Het interieur is misschien wel het meest opvallende onderdeel van de Kabura. Vooral de toegang tot het interieur is bijzonder. Aan de linkerkant biedt een normaal portier toegang tot de bestuurdersplaats en de ‘jump seat’ achterin. Rechts ziet dat er door de asymmetrie heel anders uit. De ontwerpers kozen voor een heel smal dashboard en lieten een dashboardkastje achterwege, waardoor de voorpassagier ca. 15 cm verder naar voren zit dan de bestuurder. De tweede passagier, wiens stoel in tandem achter die van de voorpassagier is geplaatst, beschikt over ruwweg dezelfde been-, schouder- en hoofdruimte als de voorpassagier. In plaats van de gebruikelijke 2+2 opstelling heeft de Kabura een slimme 3+1 opstelling. Mazda heeft daar bewust voor gekozen aangezien het grootste deel van de doelgroep van de Kabura vaak slechts met één passagier reist. Door de passagiersstoelen om te klappen wordt binnen enkele ogenblikken een relatief grote bagageruimte gecreëerd. Meer dan een vingeroefening Ondanks het feit dat de Kabura er uitziet als een exotische sportwagen, is hij praktisch en betaalbaar genoeg om een jong koperspubliek te trekken. Hoewel de Japanse autofabrikant geen directe plannen heeft om de auto te gaan produceren, is de Kabura wel meer dan een vingeroefening. Er zijn verschillende innovaties in de conceptcar verwerkt die het productiestadium kunnen halen.
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619114357107_kabura.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61911442146_kabura.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61911447151_kabura.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619114411129_kabura.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619114415134_kabura.jpg
|
|
|