NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Audi Roadjet Concept
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
9/1/2006 - 14:36u Quote
In Detroit presenteert Audi de Roadjet Concept, een innovatieve conceptcar. De auto is voorzien van moderne technieken en elektronische snufjes. De vormgeving gunt ons een blik in de nabije toekomst.


http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134546182_audi.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134546182_audi.jpg


Met de Roadjet Concept toont Audi toekomstige technieken. De Duitse autofabrikant laat zien welke technieken zo goed als productierijp zijn en wat de mogelijkheden zijn. Ook toont Audi wederom een stukje evolutie in vormgeving. Samen met de eerder gepresenteerde Audi Shooting Brake Concept laat deze Roadjet Concept zien hoe een toekomstig Audi-model eruit kan komen te zien. De kenmerkende single-frame grille, de typische wigvorm in de neus en de hoge schouders laten zien dat dit een echte Audi is.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134551198_audi.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134551198_audi.jpg


Ruimer dan gemiddeld
Met een totale lengte van 4,70 meter en een breedte van 1,85 meter voldoet de Audi Roadjet Concept aan de standaardafmetingen van auto´s in het B-segment.
Toch biedt de auto met een hoogte van 1,55 meter en een wielbasis van 2,85 meter meer effectieve ruimte aan de inzittenden dan gemiddeld. De hogere zitpositie geeft een veel beenruimte, terwijl allevier de individuele zitplaatsen profiteren van een royale schouderbreedte en hoofdruimte. Beide uniek zijn voor een auto in deze klasse.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134952144_audi2.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/619134952144_audi2.jpg


Direct Shift-transmissie
Een doorontwikkelde versie van de huidige 3.2 liter zescilindermotor met directe FSI-benzine-injectie geeft de Audi Roadjet Concept de levendige aandrijving. Dankzij een inlaatspruitstuk met vaste geometrie en de klepbediening met het innovatieve Audi-kleplichtsysteem ontwikkelt de motor maar liefst 300 pk bij 7.000 tpm. En een al even indrukwekkend maximumkoppel van 330 Nm bij 4.500 tpm. De Audi Roadjet Concept is het eerste model dat profiteert van de sportieve ´Direct Shift´-transmissie in combinatie met een in lengterichting geplaatste motor en permanente Quattro-vierwielaandrijving. Deze transmissie is nauw verwant aan de DSG-transmissie. Dit systeem combineert de voordelen van een handgeschakelde transmissie met de kwaliteiten van een moderne automatische transmissie.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913495644_audi.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913495644_audi.jpg


Audi Drive Select
De lay-out van de wielophangingen is eveneens dynamisch. De vierarmige voorwielophanging zorgt samen met de zelfsturende trapeziumlink-achterwielophanging voor sportief en tegelijk comfortabel rijgedrag. Daarbij worden nu voor het eerst schokdempers met een variabele demping toegepast, terwijl ook het Audi Dynamic Steering-tandheugelstuurconcept met variabele overbrenging zijn primeur kent op de Audi Roadjet Concept. Het karakter van de auto is aan te passen dankzij het Audi Drive Select, een bijzondere innovatie waarmee de rijder een aantal totaal verschillende autokarakteristieken met een druk op een knop kan aanpassen. De drie modi, ´Comfortabel´, ´Dynamisch´ en ´Sportief´, veranderen het stuurgedrag, de schokdemping en het schakelgedrag van de transmissie, terwijl ook de motorkarakteristiek wordt aangepast.


Vehicle-to-vehicle communicatie
Het nieuwe systeem voor vehicle-to-vehicle communicatie, dat Audi op de Roadjet Concept presenteert, betekent een belangrijke vooruitgang op het gebied van de veiligheid. Maar ook het brandstofverbruik en het comfort profiteren van dit nieuwe systeem. Bij deze vorm van informatietechnologie, die door diverse autofabrikanten wordt ondersteund, wordt via een WLAN-netwerk informatie uitgewisseld tussen voertuigen onderling, wanneer die zich door het verkeer voortbewegen. Daarnaast communiceert de auto met het netwerk van de infrastructuur.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913501168_audi4.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913501168_audi4.jpg


Met deze technologie gaat er een wereld aan nieuwe mogelijkheden open. Zo kunnen er gegevens over de verkeersdoorstroming worden doorgegeven, waarmee de rijstijl zodanig is aan te passen dat verkeersopstoppingen of zelfs ongelukken kunnen worden voorkomen. Binnen een paar jaar zal dit systeem al gekoppeld worden aan een stationair netwerk, waarmee de berijder bijvoorbeeld een vrije parkeerplek kan lokaliseren voor hij zijn bestemming bereikt, en deze plek zelfs kan reserveren.

http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913506137_audi.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913506137_audi.jpg


Toekomstvisie
De Audi Roadjet Concept is duidelijk een conceptcar waarmee Audi wil laten zien wat ze kunnen. De Duitse autofabrikant heeft op dit moment niet bekend gemaakt of er plannen zijn met de conceptcar. Aangezien Audi kort geleden de Shooting Brake Concept presenteerde is het goed mogelijk dat een mix van deze twee conceptcars tot een productiemodel zal leiden. Overeenkomsten in design zijn er in ieder geval wel.


http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913501134_audi.jpg
Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/61913501134_audi.jpg