Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T: 76
R: 670
|
26/1/2006 -
11:58u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16160.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16178.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16179.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16180.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16181.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16159.jpg
Wanneer de BMW Z4 Coupé in juni op de markt komt, wordt ook meteen de M Coupé aan het programma toegevoegd. BMW gaat hiermee de strijd aan met onder meer de Porsche Cayman S. Voor de Z4 M Coupé heeft BMW flink leentjebuur gespeeld bij de huidige M3. Zo is de 343 pk zes-in-lijn motor dezelfde als in dat model wordt gebruikt. De maximale trekkracht van 365 Nm is eveneens gelijk aan die van de M3. De krachtbron is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Met de 3,2-liter sprint de Z4 Coupé in 5,0 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Het uiterlijk komt overeen met dat van de M Roadster, die is gepresenteerd toen de Z4 Roadster is gefacelift. Aan de voorzijde valt de grote voorbumper op waarin de lijnen van een X te herkennen zijn en grote luchtinlaten zijn geplaatst. Het verschil met de Roaster - naast het vaste dak - is dat de Coupé een bagageruimte heeft van 300 liter. In het interieur onderscheidt de M Coupé zich van de andere Coupés door zijn speciale pookknop, bekledingstrips, en verchroomde luchtuitlaten en details op de portieren. Ook het chassis en de ophanging is in grote mate gelijk aan dat van de M3. Het remsysteem is afkomstig van de M3 CSL, een lichtgewicht versie van de M3 die enige tijd geleden in beperkte serie is geproduceerd. De Z4 M Coupé staat op 18 inch wielen met aan de voorzijde 225/45-banden en achteraan 255/40. Tot de standaarduitrusting behoren onder meer automatische airco, lederen sportstoelen, een multifunctioneel stuurwiel waarin onder meer bediening van de telefoon in zit verwerkt en een bandenspanningswaarschuwingsysteem. Kopers van de Z4 M Coupé hebben keuze uit vier verschillende kleuren lederen bekleding. Daarnaast zijn voor het model drie exclusieve M-exterieurkleuren gereserveerd en is daarnaast nog keuze uit vijf standaard BMW-kleuren.
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
26/1/2006 -
12:31u
| Quote
|
de papa is voor eentje gaan zien... 25 Febrauri weten we meer.
|
Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 -
R:670
|
26/1/2006 -
12:47u
| Quote
|
sjansaar
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
28/1/2006 -
15:24u
| Quote
|
mooie auto, maar ben er niet zo voor, de z4 en z3 en zo wel véél beter, die coupé, en dan nog de M versie maar ik zeg het, niet aan mij besteed, geef mij maar een M5
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
2/6/2006 -
9:00u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/605825f012233b7855d663f6fa33440b.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/41b33245475fe9baeeeb3c01ff83e34d.jpg
Reden we eerder dit jaar al met BMW’s nieuwe Z4 M Roadster, deze week was ‘t de beurt aan de Z4 M Coupé. Rijdt hij precies zo, of is hij nog sportiever dan de open versie? We hopen het antwoord te vinden op de wegen rond Lissabon en op het circuit van Estoril.
De Z4 M Coupé is net als zijn topless tweelingzus uitgerust met de 3,2-liter zescilinder lijnmotor die we ook al kennen uit de M3. Hij levert een vermogen van 343 pk en heeft een maximum koppel van 365 Nm. Net als de Roadster is de Coupé voorzien van de specifieke M-aanpassingen: het M-front met de speciale bumperspoiler met luchtinlaten, de achterbumper met twee maal twee uitlaatpijpen en een luchtsplitter en de 18-inch wielen met 225/45- en 255/50-rubber. En natuurlijk het 10 mm verlaagde onderstel, de aangepaste wielstanden en het sperdifferentieel dat zich aanpast aan de snelheid. Het uitschakelbare DSC (Dynamic Stability Control) met CBC (Cornering Brake Control) hoort daar ook bij. Samen met Dynamic Brake Control voorkomt het onverwachte capriolen als er bij voorbeeld plotseling in een bocht geremd wordt. De sportknop zorgt voor snellere reacties op het gaspedaal en de besturing. Verder bleek ook dat de achterschermen uit een andere mal komen dan die van de Roadster, om ze optimaal op de grote achterklep te laten aansluiten. En hoewel er een zeer klein verschil in gewicht is, komt de Coupé nog iets dichter bij de optimale 50:50 gewichtsverdeling.
We reden niet alleen op de openbare weg, waar je je in het begin even moet inhouden, want de Z4 M Coupé is vooral uitnodigend stabiel en de motor hangt verschrikkelijk graag aan het gas. Toch is het allerminst een probleem om met nette snelheden te toeren. Misschien is de wetenschap dat we de volgende ochtend uren de tijd hebben om met de M Coupé tot ‘het gaatje’ te gaan op het circuit van Estoril ook wel rustgevend.
Hoe dan ook, de circuitsessie is puur genieten. De M Coupé is ongelooflijk stabiel. De elektronische systemen behoeden een onervaren bestuurder voor vreemde capriolen en de m/v die wél eerder de ideale lijnen heeft gereden, kan optimaal genieten. De BMW zescilinder piekt pas bij 7.900 tpm, komt met een vanzelfsprekend gemak op toeren en brengt het vermogen op een perfecte, geleidelijke manier op het asfalt.
De auto nodigt je uit om de kont om te gooien en is daarbij gemakkelijk in de hand te houden. Leuker nog is een vierwieldrift om de maximale snelheid te behouden. Het kan allemaal met de Z4 M Coupé, die net als een hele reeks modellen vóór hem de leus van BMW ‘Freude am Fahren’ meer dan waar kan maken.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/5/d5c229f0f98d3e4159304ac2f83c81b5.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/5dc27cd72cce27f3d25da2f0d183505c.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/ff6b236be1c5a81fe1a0922df319efff.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/2807704ae431fe937b4bfb1ac296e0c7.jpg
d0f3f969a11c.jpg" target="_blank" title="http://www.autoweek.nl/images/800/c/d0ec8f41ac33e469f4 d0f3f969a11c.jpg"> d0f3f969a11c.jpg" alt="http://www.autoweek.nl/images/800/c/d0ec8f41ac33e469f4 d0f3f969a11c.jpg" border="0" [imgwidth]> Bron: © http://www.autoweek.nl/d0f3f969a11c.jpg" target="_blank" class="linkinactive">images/800/c/d0ec8f41ac33e469f4 d0f3f969a11c.jpg
|
Kalkoen
wzl-lid
Sinds 12/12/2004
T:7 -
R:880
|
4/6/2006 -
18:24u
| Quote
|
kvind em zaalig!!
|
LowLife
wzl-lid
Sinds 11/4/2005
T:5 -
R:53
|
5/6/2006 -
11:43u
| Quote
|
In ieder geval een verbetering sinds de Z3 coupe, die was pas echt HIDIOUS.
|
cedric
wzl-lid
Sinds 15/10/2004
T:3 -
R:17
|
6/7/2006 -
17:24u
| Quote
|
ZALIGE bak
|