Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T: 76
R: 670
|
31/1/2006 -
12:59u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16321.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16322.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16323.jpg
Aan de Spaanse Costa Brava heeft Tramontana gewerkt aan een supersportauto. Het recept is een beetje vergelijkbaar met dat van Donkervoort: een extreem laag gewicht met flink wat pk´s. Op de Autosalon van Genève is een nieuw merk te zien: het Spaanse Tramontana maakt er met een opvallende sportauto zijn debuut. Waarschijnlijk is de beurs de enige mogelijkheid om er ooit een in het echt te kunnen zien, want de productie blijft beperkt tot twaalf stuks per jaar. Het chassis van de auto is opgetrokken uit aluminium. Daarnaast is koolstofvezel het meest gebruikte materiaal. Ook zijn exclusieve materialen gebruikt. Het hout aan de auto is echt, en afgewekt met een Japanse techniet die Urushi heet. Ook zijn roestvrij staal en goud gebruikt voor de Tramontana. De sportauto van de Costa Brava heeft een totaal gewicht van 950 kilo. De lengte is 4,90 meter, de breedte 2,07 meter en de hoogte 1,20 meter. De twee inzittenden zitten achter elkaar, zoals in de cockpit van een vliegtuig. De motor is een V12 die volgens de fabrikant een vermogen levert van meer dan 500 pk en een maximale trekkracht van 825 Nm. Daarmee sleept de Tramontana per pk 1,9 kilo auto voort. De motor is een in de lengte geplaatste middenmotor die is gekoppeld aan een zesversnellingsbak. Natuurlijk is er achterwielaandrijving. Voor de prestaties geven de Spanjaarden een sprint van 0 naar 100 op in vier seconden. De topsnelheid ligt boven de 300 km/u.
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
31/1/2006 -
13:59u
| Quote
|
grellig karreke
 Bron: © http://www.ynet.co.il/PicServer2/01082004/523799/tramontana_wa.jpg
Laatst aangepast door
Draco
op 31/01/2006 14:02:11u
(1x aangepast)
|
Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 -
R:670
|
31/1/2006 -
14:45u
| Quote
|
komt da keer tegen op straat, zo wa van nen F1 achtigen kar
|
daplace2be
wzl-lid
Sinds 30/1/2006
T:10 -
R:1667
|
31/1/2006 -
15:14u
| Quote
|
rrrrr  
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
31/1/2006 -
16:32u
| Quote
|
da moet trekke
|
buell
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 -
R:68
|
31/1/2006 -
21:51u
| Quote
|
zal ze direct mijn adres eens doormailen, ze mogen morgen eentje voor mijn deur zetten...gratis liefst...want het ziet er een duur klassebakske uit...(lees: fuck!?! is dat hout afwerking achter de voorwielen?)
|
turboJerre
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 -
R:55
|
1/2/2006 -
12:34u
| Quote
|
Ik vind er dus echt niks speciaals aan, lelijk, prestaties kunnen nog veel beter gezien het niks comfort da ge eraan hebt. En nog wel een pakske lichter zou kunne wege als ze da hout al ns achterwege laten voorwa da da goe is?? En daar wilde toch nie me rondrijde erges zeker, lijkt mij een vrij belachelijk zicht. Behalve alsze kik der zou inzitte natuurlijk
Laatst aangepast door
turboJerre
op 1/02/2006 12:34:48u
(1x aangepast)
|
the frechprince
wzl-lid
Sinds 8/1/2006
T:0 -
R:7
|
1/2/2006 -
13:50u
| Quote
|
  oooohh wat een beest !!!
|