Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
9/2/2006 -
13:43u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16560.jpg
Dodge onthult in Genève de Rampage. Daarmee laat de Chryslerdivisie een nieuw design zien voor een pickup truck. De Rampage is weliswaar een concept, maar we zijn van de Am erik anen gewend dat een productieversie tot de mogelijkheden behoort.
Dodge komt dit jaar officieel terug naar Europa. We kennen het merk, dat hier dankzij het grijze importkanaal nooit is verdwenen, vooral van zijn lichte trucks. In Genève laat Dodge de Rampage zien, een concept voor een pickup truck. In de Rampage is de breedte van een Dodge Ram gecombineerd met de lengte van een Dakota en wordt gebruik gemaakt van voorwielaandrijving en een unieke onafhankelijke achterwielophanging. De Rampage heeft een l/b/h van 5,15/2,03/1,89 m en heeft een ruime cabine, die plaats biedt aan vijf inzittenden en waarin je zonder al te veel te klimmen in kunt gaan zitten. De achterdeuren schuiven immers open en een B-stijl ontbreekt. Bovendien gaat de dorpel automatisch naar beneden wanneer het portier wordt geopend. Leuk detail is de verdraaibare middenconsole op het dashboard: normaal gesproken staat hij naar de bestuurder toe gericht, maar hij kan in zijn geheel naar de passagierskant worden gedraaid. De passagiersstoel en de achterbank kunnen in de vloer worden opgeborgen, zodat nu ook Dodge een model met een Stow ´n Go systeem heeft. Ook de armsteunen aan de binnenkant van de portieren worden uit de weg gedraaid, zodat maximale ruimte overblijft. De Rampage is de eerste truck met dit systeem en ook het allereerste model van de Chrysler Group met een Stow ´n Go passagiersstoel. Het systeem werd een paar jaar geleden geïntroduceerd in de Chrysler Voyager. Achter de achterbank van de Rampage kan het raam in de scheidingswand verdwijnen, die op zijn beurt kan worden neergeklapt op het voorste deel van de laadvloer. Op die manier kunnen – als (een deel van) de achterbank en eventueel de passagiersstoel zijn weggeklapt - lange spullen worden meegenomen, zonder dat ze aan de achterkant uit de auto hoeven te steken. De Rampage Concept Truck is uitgerust met de 5,7-liter Hemi V8 met MDS cilinderuitschakeling en heeft 345 pk
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16558.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16561.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16557.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16559.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16556.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16555.jpg
|
Prehysteria
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 -
R:2393
|
9/2/2006 -
17:36u
| Quote
|
Is wel een beest denkek
|
buell
wzl-lid
Sinds 20/12/2005
T:9 -
R:68
|
9/2/2006 -
21:27u
| Quote
|
da's ten minste es nen geile pick-up...en der past wel een motooke op vanachter...hmmmmmm goed goed... maar weer typisch alerikaans, ze halen 345 pk uit nen motor, zo groot da de duitsers er 700 pk uithalen...mor soit...gelijk de naft nu vloeit als pompwater (lees: sacrasme?) who needs a small economical engine?... swel schoon machien
|
Cobra
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:19 -
R:985
|
9/2/2006 -
21:39u
| Quote
|
idd, tis e schoon machine
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
10/2/2006 -
14:39u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoblog.com/media/2006/02/IMG_4283.jpg
 Bron: © http://www.autoblog.com/media/2006/02/IMG_4307.jpg
 Bron: © http://www.autoblog.com/media/2006/02/IMG_4304.jpg
 Bron: © http://www.autoblog.com/media/2006/02/IMG_4285.jpg
 Bron: © http://www.autoblog.com/media/2006/02/IMG_4311.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
10/2/2006 -
16:18u
| Quote
|
buell schreef: da's ten minste es nen geile pick-up...en der past wel een motooke op vanachter...hmmmmmm goed goed... maar weer typisch alerikaans, ze halen 345 pk uit nen motor, zo groot da de duitsers er 700 pk uithalen...mor soit...gelijk de naft nu vloeit als pompwater (lees: sacrasme?) who needs a small economical engine?... swel schoon machien nooit van gehoord mja typisch amerikaans he, groot lomp, zuipen gelijk zot... maar dat de laadbak kan doorlopen tot binnenin vind ik wel mooi en, als ge die laatste tekening ziet (behoorlijk onrealistisch maarjah), dan heeft die wel een héél diepe laadbak, precies zo 1.20m diep ofzo=) en dan op die niet-getekende foto's heeft hij zo een heel wat kortere en minder diepe laadbak
Laatst aangepast door
Vicious
op 10/02/2006 16:19:56u
(1x aangepast)
|
Corvette
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 -
R:210
|
10/2/2006 -
21:58u
| Quote
|
Zeg Vicious, mijne Nissan Patrol weet er anders qua verbruik ook anders goe weg mee ... Eerlijk gezegd is mijne Corvette dan nog zuiniger !! En niet alleen per liter maar ook als je weet dat Loodvrij 98 eigenlijk duurder is dan diesel is de Vette nog zuiniger ... Niet alleen Amerikanen zuipen. Mja, de Vette zijn toerental ligt erg laag aan een bepaalde snelheid daar waas je dan hoger in toeren moet met een "lichtere" motor ... Dieje Vette verbruikt gemiddeld 13 liter per 100 km en die Patrol 17 a 18 liter per 100 km
|