NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Sportec SPR1 & Cayman
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
18/2/2006 - 12:58u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/16823.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16823.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/16824.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16824.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/16825.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/16825.jpg


meer dan 800Pk!!

Het is niet zonder sarcasme dat juist de Zwitsers, waar de snelheidsbeperkingen zo mogelijk nog idioter bedacht zijn dan bij ons en de pakkans zowat 99% bedraagt, wat graag uitpakken met de meest onwereldse snelheidsmonsters. Een diepmenselijk trekje zullen we maar zeggen, dat door Sportec met de SPR1 op schitterende wijze wordt belicht… Sportec belooft op zijn communiezieltje slechts tien exemplaren te bouwen van deze supersportwagen. Indien gewenst, staat een persoonlijke adviseur paraat om de volledige interieuraankleding exact op maat te personaliseren.
De ontwikkeling van deze wagen was niets anders dan een zoektocht naar de grenzen van het haalbare om mensen op een heel bijzondere wijze mobiel te maken. Het kloppende hart van de Sportec SPR1 is een 800 pk sterke boxermotor, die achteraan zit en adembenemende prestatiecijfers laat optekenen. De klassieke sprintoefening wordt in 3 seconden rond afgeklokt, terwijl de snelheidsmeter na amper 8,7 s al de 200 km/u markering aantikt. De duw in de rug houdt pas om nadat de snelheidsmeter rond 380 km/u bengelt… Om dit alles mogelijk te maken moest diep gegrepen worden in de lade met toptechnologie. Speciaal geproduceerde onderdelen voor de aandrijving en de assen bleken onontbeerlijk om zoveel geweld naar de weg te leiden. Het elektronisch geregelde onderstel wordt met een druk op de knop aangepast aan de rijomstandigheden en gewenste prestaties om de veiligheid en het comfort te dienen. De gesmede velgen gunnen een blik op de indrukwekkende reminstallatie. Ook hier worden topprestaties geleverd: minder dan 36 m volstaan om de wagen vanuit 100 km/u tot stilstand te brengen.
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
7/3/2006 - 13:05u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/17520.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17520.jpg


De Zwitserse tuner Sportec laat op de Autosalon van Genève de SPR1 zien. Spijtig voor Porsche, want het is de snelste 911 van de beurs.

Porsche pakt op de Autosalon van Genève flink uit met de nieuwe Turbo en de GT3 – het zijn de vaandeldragers van de nieuwe 997-serie. Even verderop toont tuner Sportec trots de SPR1. Die geeft beide snelle 911’s klop. De Sportec sprint in drie seconden rond vanuit stilstand naar 100 km/u. De 911 GT3 kan dat in 4,3 seconden terwijl de Turbo met 3,9 seconden wat dichterbij komt. Vanuit stilstand naar 200 km/u kan in 8,6 seconden met de Sportec. Dan heeft de Turbo al een flinke achterstand. Die heeft er 12,8 seconden voor nodig. Een sprinttijd van 0 naar 200 km/u voor de GT3 is nog niet bekend. Voor de sprint van 0 naar 300 km/u geeft de Zwitserse tuner voor zijn creatie 18,9 seconden op.
Ook wat betreft de topsnelheid loopt de Sportec SPR1 voorop. Beide fabrieksmodellen houden het ‘al’ bij 310 km/u voor gezien. Voor de 1.345 kilo zware getunede 911 wordt een topsnelheid opgegeven van meer dan 380 km/u.
Om de 802 pk en 880 Nm trekkracht, die de Sportec uit de 3,6-liter zescilinder boxer haalt, goed te kunnen verwerken, zijn verschillende onderdelen en de aandrijflijn goed verstevigd. Ook het remsysteem is aangepakt. Eén voordeel hebben de echte Porsches tegenover de SPR1 wel: ze zijn ongelimiteerd te koop, terwijl van de snelste 911 op de Autosalon van Genève maar tien exemplaren worden gebouwd.

http://www.autoweek.nl/images/800/17517.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17517.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17523.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17523.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17522.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17522.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17521.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17521.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17519.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17519.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17516.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17516.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17518.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17518.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17524.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17524.jpg
turboJerre 3.376
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 - R:55
7/3/2006 - 13:09u | Quote
Op foto zie hem er iets te wild,druk uit ma ik denk da ge hem echt ns op straat moet zien staan en da ge dan wel zegt:::gans-geil
O ccasion 2.139
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 - R:1871
7/3/2006 - 13:58u | Quote
ondertussen zijn er al meer van die 100-den-pk-auto's die ver over de 300km/h gaan dan dat er betaalbare gezinswagens zijn
zever voor de walgelijk rijken vind ik dat
P0rnst4r 3.37
wzl-lid
Sinds 7/12/2005
T:4 - R:56
8/3/2006 - 16:02u | Quote
ziet er wel stoer uit
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
13/3/2006 - 11:53u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/17603.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17603.jpg


Eerder lieten we van de Zwitserse tuner Sportec de 800 pk sterke 997 zien. Ook de Cayman is door deze tuner niet onberoerd gelaten.

Sportec tovert de Porsche Cayman S om in de Sportec SP 380. Deze levert flink veel meer vermogen dan de standaard Porsche. De 295 pk van de Cayman S wordt opgeschroefd tot 380 en het koppel groeit mee naar 425 Nm. Om de kracht goed kwijt te kunnen, zijn ook het remsysteem en het onderstel aangepast.
De SP 380 sprint in 4,4 seconden van 0 naar 100; een volle seconde sneller dan de fabrieks-Cayman S. Vanuit stilstand naar 200 km/u kan in 14,7 seconden worden geklaard. De topsnelheid is 299 km/u, dat is 4 km/u meer dan de Cayman.
Het uiterlijk van de Cayman krijgt van Sportec wat subtiele spoiler. Het meest in het oog springend zijn zonder meer den 19 inch wielen. Sportec heeft zich voor de SP380 volgens eigen zeggen laten inspireren door de 904 Carrera GTS Coupé. Een compacte sportwagen met een ideale gewichtsdistributie.

http://www.autoweek.nl/images/800/17602.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17602.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17601.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17601.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17600.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17600.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17599.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17599.jpg
 
Bovenaan pagina