Mini laat op de Autosalon van Genève weer een studiemodel stationwagen zien. Al eerder was er een Traveller-concept te zien op beurzen in Tokio en Detroit. In Genève is de Rallye Monte Carlo het thema.
Mini heeft de nieuwe concept car ingericht als serviceauto voor een rallyteam. Misschien wel meer dan ooit geeft de Mini Concept Geneva een knipoog naar het verleden. Er is de zeshoekige grille en de verticaal openende achterdeurtjes. Om zoveel mogelijk ruimte te winnen zijn de wielen traditioneel zo ver mogelijk op de uiteinden van de carrosserie gezet. De deuren aan beide zijden zijn 1,60 meter lang. Mini heeft de portieren zo geconstrueerd dat ze met een minimale zwaai en een maximale beweging vooruit kunnen openen. Op deze manier is aanzienlijk minder ruimte nodig dan bij het openen van conventionele portieren. Verder zijn er nog andere verwijzingen naar het verleden. De lijn tussen het spatbord en de A-stijl verwijst naar de opmerkelijke lasnaden aan de voorzijde van de oude Mini. Ook de deurgrepen en het ‘vrijstaande’ dak verwijzen naar het oermodel. De Concept Geneva is voorzien van de motor uit de Cooper S. De kracht van de concept wordt niet verborgen gehouden. Zo is er een bult op de motorkap en zijn er dubbele uitlaatpijpen. De motorkap opent zoals bij een oude sportauto: eerst een stukje naar voren voordat bij omhoog kan. De Rally van Monte Carlo is het thema van dit studiemodel. Daar vierde de oude Mini menig triomf. Op verschillende plaatsen op de carrosserie zijn badges van deze rally geplaatst. In de grille zit een plaatje dat verwijst naar het feit dat het honderd jaar geleden is dat Alec Issigonis, de ontwerper van de oer-Mini werd geboren.