Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
24/2/2006 -
18:28u
| Quote
|
Koenigsegg laat op de Autosalon van Genève de nieuwe CCX zien, die de Bugatti Veyron in de schaduw moet stellen. De grote vraag bij de Koenigsegg CCX is natuurlijk of hij sneller is dan de Bugatti Veyron. Het antwoord daarop is neen. Koenigsegg geeft voor de CCX een topsnelheid op van ‘meer dan 395 kmu’, terwijl Bugatti voor de Veyron een overtuigende 406 km/u opgeeft. Ook de sprint van 0 naar 100 verloopt in de Zweedse schepping met 3,2 seconden trager dan bij de Veyron. De 1.001 pk van de Veyron haalt de CCX ook niet: hij blijft steken op 806. De Koenigsegg CCX is voorzien van een V8 motor met een inhoud van 4,7-liter die een maximaal koppel levert van 920 Nm. De auto weegt 1.180 kilo. Daarmee overklast hij de Veyron wél. Die is liefst 700 kilo zwaarder. De kwartmijl legt de auto af in 9,9 seconden met een eindsnelheid van 235 km/u. Voor het afremmen van 100 naar 0 km/u is 31 meter nodig. Tot slot is er nog een verbruikscijfer: de CCX neemt gemiddeld 17 liter brandstof per 100 kilometer tot zich; dat komt neer op 1:5,9. Koenigsegg viert met de CCX dat het inmiddels tien jaar geleden is dat voor het eerst een succesvolle testrit werd gemaakt met het prototype van de CC. Volgende week wordt de nieuwe Koenigsegg CCX officieel onthuld op de Autosalon van Genève.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17037.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17036.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17035.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17034.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17033.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17032.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/622416252494_koenigsegg.jpg
|
Mc Icon
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:0 -
R:18
|
24/2/2006 -
18:44u
| Quote
|
nice
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
24/2/2006 -
18:52u
| Quote
|
hij is allesinds veel mooier dan de veyron
|
antichrist666
wzl-lid
Sinds 15/3/2004
T:33 -
R:172
|
24/2/2006 -
19:03u
| Quote
|
*controleert spaarvarken* damn
|
Prehysteria
wzl-lid
Sinds 22/10/2003
T:17 -
R:2393
|
24/2/2006 -
19:13u
| Quote
|
Laatste foto is al menne wallpaper
|
butler
[mod] Tetmaster
Sinds 6/4/2005
T:17 -
R:529
|
24/2/2006 -
21:32u
| Quote
|
Wow
|
Goregasm
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 -
R:670
|
24/2/2006 -
22:32u
| Quote
|
heb da op uwen oprit staan
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
24/2/2006 -
23:26u
| Quote
|
Koenigsegg laat op de Autosalon van Genève de nieuwe CCX zien, die de Bugatti Veyron in de schaduw moet stellen. De grote vraag bij de Koenigsegg CCX is natuurlijk of hij sneller is dan de Bugatti Veyron. Het antwoord daarop is neen. Koenigsegg geeft voor de CCX een topsnelheid op van ‘meer dan 395 kmu’, terwijl Bugatti voor de Veyron een overtuigende 406 km/u opgeeft. Ook de sprint van 0 naar 100 verloopt in de Zweedse schepping met 3,2 seconden trager dan bij de Veyron. De 1.001 pk van de Veyron haalt de CCX ook niet: hij blijft steken op 806. De Koenigsegg CCX is voorzien van een V8 motor met een inhoud van 4,7-liter die een maximaal koppel levert van 920 Nm. De auto weegt 1.180 kilo. Daarmee overklast hij de Veyron wél. Die is liefst 700 kilo zwaarder. De kwartmijl legt de auto af in 9,9 seconden met een eindsnelheid van 235 km/u. Voor het afremmen van 100 naar 0 km/u is 31 meter nodig. Tot slot is er nog een verbruikscijfer: de CCX neemt gemiddeld 17 liter brandstof per 100 kilometer tot zich; dat komt neer op 1:5,9. Koenigsegg viert met de CCX dat het inmiddels tien jaar geleden is dat voor het eerst een succesvolle testrit werd gemaakt met het prototype van de CC. Volgende week wordt de nieuwe Koenigsegg CCX officieel onthuld op de Autosalon van Genève.
ik weet niet waar ge die info gehaald hebt, maar er is nog nergens de officiële (!!) maximale snelheid van de CCX te vinden, integendeel, er is gewoonweg nog niks over te vinden, ze laten daar nog niks over los in daar in Zweden
De top van +395 is wat ze altijd opgaven voor de CCR, die op een ovaal het record op 388 km/u gezet had. Evenals al de andere data gaat het allemaal over de CCR (kijk maar na op http://www.koenigsegg.com )
ik ben er vrijwel zeker van dat ze boven de 400km/u gaan, maar of het boven de 407 km/u zal zijn blijft afwachten... Ook blijft het een mooier staaltje techniek om met een V8 (!!!) 388 km/u te halen, terwijl de veyron een W16 nodig heeft om een goeie 20km/u rapper te gaan...
Koenigsegg CCR
Acceleration: 0-100 km/h (0–62 mph) 3.2 seconds Top speed: 395+ km/h (242+ mph) Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph) Braking distance: 31 m (100–0 km/h) Lateral g-force: 1.3 g Fuel consumption: Highway travel: 13 l/100 km Combined: 17 l/100 km
Laatst aangepast door
Randall
op 24/02/2006 23:27:10u
(2x aangepast)
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
25/2/2006 -
12:17u
| Quote
|
geil
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
25/2/2006 -
21:42u
| Quote
|
Randall schreef:
Koenigsegg laat op de Autosalon van Genève de nieuwe CCX zien, die de Bugatti Veyron in de schaduw moet stellen. De grote vraag bij de Koenigsegg CCX is natuurlijk of hij sneller is dan de Bugatti Veyron. Het antwoord daarop is neen. Koenigsegg geeft voor de CCX een topsnelheid op van ‘meer dan 395 kmu’, terwijl Bugatti voor de Veyron een overtuigende 406 km/u opgeeft. Ook de sprint van 0 naar 100 verloopt in de Zweedse schepping met 3,2 seconden trager dan bij de Veyron. De 1.001 pk van de Veyron haalt de CCX ook niet: hij blijft steken op 806. De Koenigsegg CCX is voorzien van een V8 motor met een inhoud van 4,7-liter die een maximaal koppel levert van 920 Nm. De auto weegt 1.180 kilo. Daarmee overklast hij de Veyron wél. Die is liefst 700 kilo zwaarder. De kwartmijl legt de auto af in 9,9 seconden met een eindsnelheid van 235 km/u. Voor het afremmen van 100 naar 0 km/u is 31 meter nodig. Tot slot is er nog een verbruikscijfer: de CCX neemt gemiddeld 17 liter brandstof per 100 kilometer tot zich; dat komt neer op 1:5,9. Koenigsegg viert met de CCX dat het inmiddels tien jaar geleden is dat voor het eerst een succesvolle testrit werd gemaakt met het prototype van de CC. Volgende week wordt de nieuwe Koenigsegg CCX officieel onthuld op de Autosalon van Genève.
ik weet niet waar ge die info gehaald hebt, maar er is nog nergens de officiële (!!) maximale snelheid van de CCX te vinden, integendeel, er is gewoonweg nog niks over te vinden, ze laten daar nog niks over los in daar in Zweden
De top van +395 is wat ze altijd opgaven voor de CCR, die op een ovaal het record op 388 km/u gezet had. Evenals al de andere data gaat het allemaal over de CCR (kijk maar na op http://www.koenigsegg.com )
ik ben er vrijwel zeker van dat ze boven de 400km/u gaan, maar of het boven de 407 km/u zal zijn blijft afwachten... Ook blijft het een mooier staaltje techniek om met een V8 (!!!) 388 km/u te halen, terwijl de veyron een W16 nodig heeft om een goeie 20km/u rapper te gaan...
Koenigsegg CCR
Acceleration: 0-100 km/h (0–62 mph) 3.2 seconds Top speed: 395+ km/h (242+ mph) Standing quartermile: 9 seconds, end speed 235 km/h (146 mph) Braking distance: 31 m (100–0 km/h) Lateral g-force: 1.3 g Fuel consumption: Highway travel: 13 l/100 km Combined: 17 l/100 km
W16 met 4 turbo's dat 100l op 15min erdoor jaagt btw. =)
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
26/2/2006 -
1:32u
| Quote
|
De Zweedse sportautofabrikant Koenigsegg komt met een nieuwe en supersnelle sportauto op de proppen genaamd CCX. De 806 pk sterke V8 sleurt de Koenigsegg CCX in slechts 3,2 seconden naar 100 km/h. De topsnelheid ligt boven de 395 km/h. Een aantal jaren geleden kwam Koenigsegg met CC8S. De Zweedse sportauto brak vele records en was met een topsnelheid van 390 km/h de snelste sportauto ter wereld. Toen Koenigsegg vorig jaar de CCR presenteerde overtrof het bedrijf zichzelf. Een topsnelheid van 395 km/h en een sprint van 0-100 km/h in 3,2 seconden. In 2005 kwam Bugatti met de Veyron, waardoor de Koenigsegg van de eerste plaats werd verstoten. De Veyron behaalt een topsnelheid van 406 km/h en heeft slechts 2,5 seconden nodig om de 100 km/h te bereiken.
> 395 km/h Ondanks de vele inspanningen die Koenigsegg heeft verricht met de ontwikkeling van deze nieuwe CCX moet het Zweedse bedrijf de Bugatti Veyron voor zich dulden. Onder de glazen motorkap van de CCX ligt dezelfde 806 pk sterke V8 als in de CCR. De motor meet een inhoud van 4.7 liter en bereikt zijn maximale vermogen bij 6.900 tpm. Het maximum koppel van 920 Nm is bij 5.700 tpm volledig voor handen. De sprint vanuit stilstand naar 100 km/h neemt 3,2 seconden in beslag. Koenigsegg geeft een topsnelheid op van meer dan 395 km/h, maar daarmee blijft het raden wat de daadwerkelijke topsnelheid van de snelle Zweed is.
Amerikaanse markt Het design van de CCX verschilt slechts in detail tot dat van de CC8S en CCR. Het is meer een gefacelifte en verbeterde versie dan een compleet nieuw model. Koenigsegg laat dan ook weten veel te hebben gedaan om de auto voor de Amerikaanse markt geschikt te maken. Zo werd er zijverlichting gemonteerd en is de motor nu ook geschikt voor de Amerikaanse RON 91 brandstof. Bovendien heeft Koenigsegg veel moeten doen om de milieuvriendelijkheid van de motor aan de Californische eisen te laten voldoen.
Lichte wijzigingen De Koenigsegg is van oorsprong ontwikkeld voor snelheid. Dat straalt de auto dan ook uit. Koenigsegg deelt ons mee dat het model nooit volledig zal worden vernieuwd. Elke vernieuwing is een evolutie van het bestaande model. Koenigsegg zal niet mee gaan doen aan heersende trends op het gebied van design. De CCX verschilt ten opzichte van de twee andere modellen door de nieuwe voor- en achterbumper, extra luchtinlaten voor koeling van de motor en remmen en mistlampen in de voorbumper. De vernieuwde zijskirts zorgen voor een nog betere downforce bij hoge snelheden. Verder werden ook de koplampen licht gewijzigd.
Gewichtsbesparing Om het onafgeveerde gewicht van de auto verder te verlagen werden de remmen en wielen vernieuwd. Standaard is de CCX uitgerust met keramische remschijven. Deze moeten de CCX binnen no-time doen stilstaan. Om van 100 km/h af te remmen tot stilstand heeft de CCX 31 meter nodig. De keramische remmen besparen totaal 8 kg gewicht. Eveneens gewichtsbesparend zijn de nieuwe lichtmetalen wielen. Bij de CCR worden magnesium wielen gemonteerd, de CCX beschikt over carbon wielen. Deze zijn maar liefst 3 kg er stuk lichter, ofwel een gewichtsbesparing van totaal 12 kg. De carrosserie van de auto is voor een groot deel gemaakt van carbon.
Niet Spartaans Dankzij het gebruik veel gewichtsbesparende materialen kon de Zweedse sportautofabrikant de CCX uitrusten met alle luxe voorzieningen die de veeleisende klant wenst. Climate control, een volledig lederen interieur, centrale vergrendeling op afstandsbediening, elektrische ramen, stuurbekrachtiging, tractiecontrole met vijf instellingen, radio/CD-speler en een bandenspanningcontrolesysteem. Wie geïnteresseerd is moet € 458.000,- overmaken naar de Zweedse bankrekening van Koenigsegg. Een CCX voorzien van alle leverbare opties kost € 510.000,-. Maar voor dat geld krijg je dan ook parkeersensoren, een achteruitrijcamera, navigatiesysteem en een speciale rijvaardigheidstraining met de auto. Tot slot kun je dan ook de kleur van de carrosserie en van de bekleding geheel naar eigen wens aangeven. (bronnen: @ www.autoweek.nl & www.autowereld.com)
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
26/2/2006 -
15:34u
| Quote
|
Maar ik versta niet waar ze op autowereld hun bronnen halen, want NERGENS is er al officiële info te vinden, zelfs geen foto's, de tekeningen hierboven zijn computersimulaties...
Ook zou het mij enorm sterk verwonderen dat de CCR en de CCX praktisch dezelfde data zouden hebben, dat zou gewoon belachelijk vanuit het bedrijf zijn... Stel u voor, kom we maken een nieuwe auto, die perfect hetzelfde doet als de oude...
Volgens mij willen ze op autowereld gewoon eerst zijn met hun artikelkes, en dus zeveren ze er maar op los.
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
26/2/2006 -
21:31u
| Quote
|
autowereld vind ik zowiezo al een belachelijk tijdschrift, daarom lees ik Car (engels tijdschrift) maar die ccx, ziet er wel serieus ferm uit! mah, gaan ze nu alle supercars vergelijken met de bugatti veyron vergelijken? belachelijk vind ik dat
|
Randall
wzl-lid
Sinds 12/4/2005
T:17 -
R:769
|
27/2/2006 -
11:15u
| Quote
|
Vicious schreef: autowereld vind ik zowiezo al een belachelijk tijdschrift, daarom lees ik Car (engels tijdschrift) maar die ccx, ziet er wel serieus ferm uit! mah, gaan ze nu alle supercars vergelijken met de bugatti veyron vergelijken? belachelijk vind ik dat
Windingroad is ook nog goe (klikkie klikkie) En da vgl met de veyron zou meestal idd belachelijk zijn, maar als er nu 1 is die nog de "vulle" vierhonderd km/u of 0,32 Mach zou kunnen halen, dan is het dit monster wel...
Laatst aangepast door
Randall
op 27/02/2006 11:15:39u
(2x aangepast)
|