NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Lotus APX
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
24/2/2006 - 18:30u Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/17041.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17041.jpg


Lotus laat op de Autosalon van Genève de APX zien. Het is een bijzonder krachtige mpv die een uithangbord is voor het kunnen van Lotus.

De APX is ontwikkeld door Lotus Engeneering, de technische tak van het merk Lotus. Het is een vierwielaangedreven crossover met zeven zitplaatsen en een supercharged V6 aan boord die 300 pk en een maximaal koppel levert van 360 Nm. Volgens Lotus gaat de APX in 5,4 seconden van 0 naar 100 en de topsnelheid ligt op 245 km/u. De auto is 4,69 meter lang, 1,85 meter breed en de wielbasis is 2,70 meter
Bijzonder aan de APX (Aluminium Performance Crossover) is dat hij slechts 1.570 kilo weegt – een vlieggewicht voor dit soort auto’s. Lotus claimt door dit lage gewicht een brandstofverbruik van 8,7 liter op 100 kilometer (1:11,5) terwijl soortgelijke modellen van andere merken een gemiddeld verbruik scoren van 13 liter op 100 km (1:7,7).
De APX is zo veel mogelijk opgetrokken uit aluminium en volgens Lotus Engineering zo goed als productieklaar. De auto is zo geconstrueerd dat de auto kosteneffectief wanneer 30.000 stuks per jaar worden gebouwd.
De Lotus APX is gebouwd op het VVA platform (Versatile Vehicle Architecture). Met deze flexibele bodemplaat kunnen op een snelle en goedkope manier nieuwe auto’s worden gebouwd. Lotus wil met de APX laten zien wat allemaal mogelijk is met dit platform.
De eerste productie-Lotus die van het VVA-platform gebruikmaakt is de opvolger van de Esprit die voor 2008 op de kalender staat.
Voor de vormgeving van de APX is gekozen voor het Jekyll and Hyde-principe. Aan de buitenkant is niet direct te zien waartoe deze auto in staat is. Als potentiële klant hebben de designers een sportautoliefhebber voor ogen met twee jonge kinderen die ook af en toe ruimte nodig heeft om naast zijn gezin nog twee of drie volwassenen mee te nemen. Daarom is een derde neerklapbare zitrij gemonteerd.

http://www.autoweek.nl/images/800/17039.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17039.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17040.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17040.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17042.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17042.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17043.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17043.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17045.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17045.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17047.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17047.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17044.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17044.jpg