NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Castagna Landaulet: retro met 800 pk
Onderaan pagina
Goregasm 3.061
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T: 76 R: 670
27/2/2006 - 17:31u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/800/17051.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17051.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17052.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17052.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17053.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17053.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17054.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17054.jpg


De Milanese carrosseriebouwer Castagna, bekend van de geheel op wens van de klant gebouwde Mini’s, toont op de Autosalon van Genève een concept die knipoogt naar de jaren ’20, maar is voorzien van hedendaagse techniek.

De vormen van de Castagna Imperial Landaulet zijn geïnspireerd op die van de Isotta Fraschini Tipo 8A waarvoor Castagna in de jaren ’20 ook een Landaulet-carrosserie ontwierp. Dat was een enorme auto – bij de nieuwe creatie van Castagna is de lengte beperkt gebleven tot zes meter.
De carrosserie doet misschien klassiek aan, de techniek is helemaal bijdetijds. De Imperial Landaulet is voorzien van vierwielaandrijving en een V12 met ongeveer 800 pk. De auto staat op een verlengd onderstel van de Porsche Cayenne. Onlangs bouwde Castagna voor een Arabische familie drie verlengde Cayennes. Een vierde verlengd onderstel van dit project is voor dit studiemodel gebruikt.
De carrosserie van de Imperial Landaulet is een kruising tussen een MPV en een coupé. De auto heeft geen B-stijl en de achterportieren openen in achterwaartse richting, net als bij bijvoorbeeld de Rolls-Royce Phantom. De Castagna verraadt zijn basis omdat hij hoog op de poten staat. In totaal is de auto 1,63 meter hoog, dat zorgt ervoor dat de inzittenden niet het idee hebben in en uit de auto te hoeven klimmen.
Zoals het hoort bij een klassieke Laudaulet-koets kunnen de achterpassagiers genieten van de open lucht; het glazen dak is wegschuifbaar. De bestuurder en bijrijder, houden echter altijd een dak boven het hoofd. Aan de verlichting is daarentegen weer niets ouderwets: de dimlichten, richtingaanwijzers, mistlampen en de verlichting aan de achterzijde zijn allemaal voorzien van LED-techniek.
Vicious 3.014
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 - R:834
27/2/2006 - 19:17u | Quote
dit vind ik nu echt gatlelijk
Gre3D 2.622
wzl-lid
Sinds 11/12/2004
T:12 - R:120
27/2/2006 - 19:43u | Quote
de auto smeekt gwn om grotere velgen !
Felix Da Housecat 2.581
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 - R:5895
27/2/2006 - 20:21u | Quote
 
Bovenaan pagina