NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Loremo
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
1/3/2006 - 14:34u Quote
http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/2.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/2.jpg


Loremo, een onderneming uit het Duitse München, ontwikkelde een 1,5l-auto die slechts € 10.990 kosten moet. Het model wordt 3,84m lang, 1,36m breed en 1,10m hoog en zal plaats bieden aan twee personen. De auto is –inclusief koetswerk- zoveel mogelijk opgetrokken uit kunststoffen en weeg daarom slechts 450kg. Met een 20pk sterke tweecilinder dieselmotor onder de kap krijgt het aërodynamische model een autonomie van 1.300km. De tank heeft evenwel slechts 20l inhoud. De kleine diesel speelt z’n vermogen via een handbediende vijfversnellingsbak door naar de achterwielen. De Loremo LS haalt een topsnelheid van 160km/u en gaat in minstens 20 tellen van 0 naar 100km/u.
Loremo plant ook een GT. Die heeft een driecilinder turbodieselmotor onder de kap die 50pk levert. Die combinatie wordt 220km/u snel en rondt de kaap van 100km/u desgewenst al na 9 seconden. Aan boord van de GT wordt ook ruimte voor vier inzittenden voorzien. De tweede zitrij kijkt achteruit om de aërodynamisch optimale vorm van het dak te kunnen behouden. De GT wordt wellicht € 14.990 duur en verbruik ook wat meer. Wellicht stijgt het normverbruik naar 2,7l. De toegang wordt telkens verzekerd door een enorme klep. De instaprand komt volgens de ontwerpers niet hoger dan een badrand. De bagageruimte zit vooraan. Bestellen kan meteen, maar het bedrijf verwacht pas in 2009 de eerste exemplaren te kunnen leveren.

http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/1.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/1.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/3.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/3.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/4.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/4.jpg

http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/5.jpg
Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/loremo010306/5.jpg