NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » bmw z4 race-car (specs toegevoegd !!!!)
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
buell 2.6
Sinds 20/12/2005
T: 9 R: 68
3/3/2006 - 15:57u Quote
ik stel u voor: de bmw z4 race-carhttp://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4656&cache=no
http://www.autoweek.nl/images/480/17418.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/17418.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17416.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17416.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17417.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17417.jpg

BMW liet in Genève ook de BMW Z4 M Coupe racer zien!
Kosten zijn € 250,000 (ex BTW en BPM). Oh yeah...
De Motorsport versie van de BMW Z4M Coupé is het eerste tweezits model van BMW Motorsport wat wordt aangeboden aan teams van klanten. De wagen is ontwikkeld om de Nürburgring's Nordschleife aan te kunnen en kan door prive teams worden gebruikt om mee te doen aan de 24-uurs race op de Nürburgring.

De krachtbron is een 3.2-liter in-line 6-cylinder van BMW Motorsport, deze geeft ongeveer 400pk (via autoblog.com).

De volledige specs van de BMW Z4 M Coupé Motorsport (in het Engels):
Length: 4415 mm
Width: 1880 mm
Wheelbase: 2493 mm
Front & Rear Overhang: 865 mm/774mm
Rear Wing Width: 1504 mm
Front & Rear Ground Clearance: 80 mm/90 mm
Front & Rear Tyres: Michelin 27/65-18, 28/71-18
Front Brake: Grey cast iron disc dia. 380 mm / 6 pot fixed calliper
Rear Brake: Grey cast iron disc dia. 320 mm / 4 pot fixed calliper
Drive Line: sequential 6-speed gearbox, sintered clutch
Engine Layout: six cylinder in line
Cylinder Capacity: 3246 cc
Bore x Stroke: 87 x 91 mm
Compression Ratio: 12,5:1
Max. Power: approx. 400 PS at 8200 rpm
Max. Torque: approx. 400 Nm at approx. 5750 rpm
Max. Revolutions per minute: 8400 rpm
Cylinder block: one-piece construction
Crankshaft: forged steel part
Piston: forged slipper skirt piston
Con-rod: Steel
Cylinder head: Aluminium, four valves per cylinder
Valve train: Two chain driven overhead camshafts with variable valve timing
Intake System: Six single throttle valves, Carbon fibre Air box with resonance induction optimised inlet pipes
Exhaust System: Multiple pipe manifold with silencer and catalytic converter
Lubricating System: Wet Sump Lubrication
Cooling System: Water / Air cooler
Flywheel: Steel
Fuel System: Inlet-Pipe Injection, one Injector per Cylinder, 5 bar injection pressure
Fuel: 5-star lead-free petrol, ROZ min=98
Fuel Tank Volume: 120 litres
Minimum Weight: 1200 kg in Nürburgring Specification

Engine Management System: BMW Motorsport ECU406 with two powerful microprocessors, Ethernet Interface and four CAN busses; Cylinder selective optimized Injection and Ignition; Pit-Speed-Limiter; Quick-Shift; Engine Log Book; Electronic Throttle Control; VANOS Control; Race ABS; Traction Control.
Energy Management: Distribution and Control of the electric energy through the BMW Motorsport POWER400 Control Unit; Networking of all Sensors and Actuators through a CAN Bus.
Electric loom: Weight optimised

Ignition coils: Six high performance pencil-type ignition coils with integrated ignition driver.

Sparkplugs: NGK high performance Sparkplugs

Instruments: Free programmable LCD Display with integrated shift lights

Steering-wheel: multiple function Steering-wheel with Quick-Release mechanism and display control