NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Fiat Punto Spider
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
7/3/2006 - 0:37u Quote
Het Italiaanse ontwerphuis Fioravanti laat op de Autosalon van Genève de Fiat Grande Punto zien met een bijzondere dakconstructie. Al eerder was het bedrijf verantwoordelijk voor het ontwerp van het dak van de Ferrari Superamerica.

Op de stand van Fioravanti op de Autosalon van Genève is de Skill te zien. Het is een auto op basis van de Fiat Grande Punto die kan worden getransformeerd van een coupé in een cabriolet met een riante bagageruimte. Volgens Fioravanti is er in de Skill 750 liter bagageruimte. Genoeg voor het vervoer van bijvoorbeeld fietsen, ski’s, snowboards, surfplanken of zelfs een kart. Fioravanti noemt de Fiat zelf een ’fun pick up spider’.
Het dak kan 90 graden draaien. De achterruit draait naar het dak toe totdat beide delen in een verticale positie staan. Vervolgens schuiven ze tussen de voorstoelen en de bagageruimte. In de pilaren die op de plek van de b-stijl staan, zijn de bewegingsmechanismen ondergebracht. Ook heeft het de functie van rolbar, zijn er remlichten en luidsprekers in verwerkt.
Wellicht dat Fiat brood ziet in deze Punto CC, anders is de kans groot dat we deze dakconstructie nog eens terugzien op een andere auto. In 2001 liet Fioravanti op een concept car een klapdak zien dat 180 graden achterover kon draaien. Vorig jaar is die constructie door Ferrari gebruikt op de Superamerica.

http://www.autoweek.nl/images/800/17489.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17489.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17490.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17490.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17485.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17485.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17487.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17487.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17486.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17486.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17484.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17484.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17483.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17483.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/17488.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/17488.jpg