groonz
wzl-lid
Sinds 20/1/2005
T: 4
R: 9
|
13/3/2006 -
20:14u
| Quote
|
gegroet
wij gaan een nieuwe auto kopen voor vooral stadsverkeer (diesel of nafte?) en willen eens weten wat de verschillende taksen zijn voor de verschillende motors, 1200 of 1400, 55pk of 75pk?
aan allen die mij willen kunnen helpen, ne vree wel merci
groonz
|
smis
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:8 -
R:1359
|
13/3/2006 -
20:55u
| Quote
|
interreseert mij eigelijk ook wel voor binnen een jaarke of twee, alsk werk en tgeld binnenstroomt
|
Poel
Respect!
Sinds 13/1/2003
T:10 -
R:122
|
13/3/2006 -
21:42u
| Quote
|
zoek bij 'nieuwe wagens' -> 'prijs en opties' het gewenste model. voor elk model staan de prijs en de jaarlijkse belasting en zo er bij... automagzine.be
|
cush
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 -
R:422
|
14/3/2006 -
9:10u
| Quote
|
75/55pk is eigenlijk niks hé. Moet je echt niet naar taksen kijken...
Als naar de 200pk gaat is het wel minder leuk.
|
Angus Young
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 -
R:244
|
14/3/2006 -
18:24u
| Quote
|
Welk merk en welk model is het dat ge op het oog hebt?
|
Corvette
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 -
R:210
|
16/3/2006 -
19:19u
| Quote
|
voor ne Corvette ist 2160 Euro per jaar taks 
Volgende is ne link naar de tarieven voor de taxen en biv voor nieuwe wagens en occasie :
http://www.auto55.be/statical/biv.php
Laatst aangepast door
Corvette
op 16/03/2006 19:23:51u
(2x aangepast)
|
Heinz K
wzl-lid
Sinds 26/9/2004
T:5 -
R:593
|
16/3/2006 -
20:09u
| Quote
|
koopt u een autowereld magazine.. daar staat da allemaal in ..
EDIT: en idd voor 55/75 pk is da ni zo waanzinnig ze..
vanaf ge wat hoger gaat ,kunde daar al wel is van schrikken
Laatst aangepast door
Heinz K
op 16/03/2006 20:10:09u
(1x aangepast)
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
19/3/2006 -
22:52u
| Quote
|
cush schreef: 75/55pk is eigenlijk niks hé. Moet je echt niet naar taksen kijken...
Als naar de 200pk gaat is het wel minder leuk.
idd, tot 150 pk vind ik het nog te doen, vanaf dan iets minder 
|
Skyrider
wzl-lid
Sinds 27/9/2004
T:1 -
R:46
|
10/4/2006 -
13:35u
| Quote
|
En benzine-diesel:
dat hangt af van het aantal km's dat je ermee rijdt, van het verschil in aankoopprijs tussen de wagens, het verbruik van de wagens ...
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
11/4/2006 -
11:57u
| Quote
|
als ge geen 25000 km op een jaar doet is het zinloos een diesel te kopen vind ik persoonlijk
Laatst aangepast door
daboykefke
op 11/04/2006 11:58:08u
(1x aangepast)
|
BUNO
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 -
R:55
|
11/4/2006 -
20:14u
| Quote
|
Skyrider schreef: En benzine-diesel:
dat hangt af van het aantal km's dat je ermee rijdt, van het verschil in aankoopprijs tussen de wagens, het verbruik van de wagens ...
Gelezen in occasie bladje, als ge 20000 km per jaar doet dan haalt ge u taxen van diesel eruit, indien minder maakt ge serieus verlies
Laatst aangepast door
BUNO
op 11/04/2006 20:14:44u
(1x aangepast)
|
Flyer
Henker...
Sinds 11/4/2003
T:1 -
R:47
|
13/4/2006 -
17:29u
| Quote
|
als je alleen kijkt naar wat je ervoor betaalt is een dieselmotor niet altijd voodeliger dan een benzine motor. Maar de dieselmotoren van vandaag zijn vaak krachtiger dan hun benzine variant !! Dit is ook een aspect dat meetelt bij aankoop denk ik..
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
13/4/2006 -
22:37u
| Quote
|
BUNO schreef:
Skyrider schreef: En benzine-diesel:
dat hangt af van het aantal km's dat je ermee rijdt, van het verschil in aankoopprijs tussen de wagens, het verbruik van de wagens ...
Gelezen in occasie bladje, als ge 20000 km per jaar doet dan haalt ge u taxen van diesel eruit, indien minder maakt ge serieus verlies ferme onzin: 1. het verschil in taks is gemiddeld een 150 euro (die heb je snel teruggetankt) 2. de hogere aanschafprijs vertaalt zich ook in een hogere herverkoopprijs (waarbij het verschil zelfs doorgaans nog groter wordt in pos. zin) 3. bij de herverkoop is je diesel bij wijze van spreken 10x zo snel verlapt
na 7 jaar autohandel, mag ik zeggen dat ik weet waarover ik hier spreek/typ
|
daboykefke
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 -
R:4529
|
14/4/2006 -
9:41u
| Quote
|
O ccasion schreef:
BUNO schreef:
Skyrider schreef: En benzine-diesel:
dat hangt af van het aantal km's dat je ermee rijdt, van het verschil in aankoopprijs tussen de wagens, het verbruik van de wagens ...
Gelezen in occasie bladje, als ge 20000 km per jaar doet dan haalt ge u taxen van diesel eruit, indien minder maakt ge serieus verlies ferme onzin: 1. het verschil in taks is gemiddeld een 150 euro (die heb je snel teruggetankt) 2. de hogere aanschafprijs vertaalt zich ook in een hogere herverkoopprijs (waarbij het verschil zelfs doorgaans nog groter wordt in pos. zin) 3. bij de herverkoop is je diesel bij wijze van spreken 10x zo snel verlapt
na 7 jaar autohandel, mag ik zeggen dat ik weet waarover ik hier spreek/typ
2 en 3 zijn enkel van toepassing als je van plan bent de wagen door te verkopen als je dat niet van plan bent dan kan je het verschil in aanschafprijs weldegelijk als een belangrijk argument aanschouwen
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
14/4/2006 -
10:46u
| Quote
|
niet helemaal: als een benzine vergelijkt met een diesel met zelfde pk (dus geen golf 110pktdi met een 1.4b), dan is er idd verschil, maar niet heel veel he (heb het over tweedehandsen, geen nieuwe)
|