NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Querchianella
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
24/3/2006 - 18:10u | Quote
http://www.autoweek.nl/images/480/6/2a44668abdcff0b61fcab6a65c36ba66.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/6/2a44668abdcff0b61fcab6a65c36ba66.jpg


In Zweden wordt druk gewerkt aan een compacte superauto. De Querchianella heeft 525 pk en weegt ook 525 kilo. Vuurwerk dus.

De Zweedse ingenieurs van Labaratorio Bebi denken dat ze een gat in de markt hebben gevonden: een sportauto met racewagenkwaliteiten, maar met het uiterlijk van een superauto. Die is er namelijk nog niet. Een Caterham of een Lotus Elise heeft volgens Laboratorio Bebi niet de juiste looks en de 911 en consorten vallen in een andere klasse. Hun Querchianella is volgens hen het beste te vergelijken met een Pagani, Carrera GT, Enzo of natuurlijk die ander Zweed – de Koenigsegg, maar dan voor flink minder geld.
De Querchianella op het moment in het laatste prototype stadium. In de tweede helft van dit jaar moet de verkoop beginnen. Hij is voorzien van een 2,4-liter V8 die vermogens levert van 380 tot 525 pk bij 10.500 tpm. De auto is slechts 4,23 meter lang, 1,92 meter breed en 1,04 meter hoog. De wielbasis is 2,60 meter en hij weegt 525 kilo. Bebi Laboratorio belooft een topsnelheid van meer dan 300 km/u en de sprint van 0 naar 100 gaat in 3 seconden. “Aan de buitenkant ziet de auto er uit als een sportauto, maar vanbinnen is het een echte raceauto,” aldus de nieuwbakken autobouwers. Het chassis is van koolstofvezel en er is een sequentiële versnellingsbak. Zaken als airco, lederen bekleding en een stereo moet de auto ontberen.
De beroemde Italiaanse ingenieur Giotto Bizzarrini heeft een flinke hand gehad in de ontwikkeling van de sportauto. De naam is een eerbetoon: Querchianella is de geboorte- en woonplaats van Bizzarrini.

http://www.autoweek.nl/images/480/d/a93dff9ce9784e65269b389fd7fe3f4d.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/d/a93dff9ce9784e65269b389fd7fe3f4d.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/8/f390b5c86c7fea9d79cefcc0e46546d8.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/8/f390b5c86c7fea9d79cefcc0e46546d8.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/5/34a3bce7d70ea355a022688de197e2e5.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/5/34a3bce7d70ea355a022688de197e2e5.jpg

http://www.autoweek.nl/images/480/7/dce31225c09f3ced3537787bb9d5c567.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/480/7/dce31225c09f3ced3537787bb9d5c567.jpg
turboJerre 3.376
wzl-lid
Sinds 23/2/2005
T:3 - R:55
25/3/2006 - 10:57u | Quote
Ziet er echt super vet uit. Dus da wil zegge da de prijs tusse de 50.000-90.000€ komt te liggen.
Kweenie wa carbon kaske kost mr zou wel proper zijn!
2.4V8 - 10.000tr schoon F1 moteurken

Laatst aangepast door turboJerre op 25/03/2006 10:58:57u (1x aangepast)
O ccasion 2.139
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 - R:1871
26/3/2006 - 13:41u | Quote
super!
 
Bovenaan pagina