Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
1/4/2006 -
18:22u
| Quote
|
De kleine Duitse autofabrikant Funke & Will presenteert de tweede generatie Yes! Roadster. De compleet nieuw ontwikkelde Yes! Roadster is een handgebouwde lichtgewicht sportauto leverbaar met een 3.2 liter motor. De Yes! Roadster kan geheel naar wens van de klant worden aangekleed. In 1999 presenteerden Herbert Funke en Philipp Will samen met hun ontwerper Oliver Schweizer de Yes! Clubsport op de IAA in Frankfurt. De reacties waren overweldigend en de jonge ondernemers besloten een thuisbasis te gaan zoeken. Een oud-militair vliegveld werd hun productiefaciliteit. Het terrein is voorzien van een aantal grote hangars en een heuse start- en landingsbaan met een lengte van 3,5 km. De perfecte plek om een auto te ontwikkelen en testen.
Tweede generatie Yes! Nadat Funke & Will AG internationale homologaties wist binnen te slepen stond er niets meer in de weg om het concept verder uit te gaan bouwen. Zeven jaar nadat de eerste conceptcar in Frankfurt stond breekt er een nieuw hoofdstuk aan voor het merk Yes!. De tweede generatie is gepresenteerd en zal in productie gaan. De auto is flink gegroeid, technisch een stuk verbeterd en bovendien voorzien van een nieuwe motor.
3.2 en 3.2 Turbo Alle know-how van de ingenieurs van Funke & Will AG is verwerkt in deze nieuwe Yes! Roadster. De auto zal leverbaar worden als Roadster 3.2 en Roadster 3.2 Turbo. Dankzij het gebruik van veel aluminium en andere lichte materialen is het gewicht van de auto zeer laag gehouden. De Yes! Roadster weegt slechts 900 kg. Volgens de fabrikant is dit gewicht, in combinatie met de 255 pk sterke motor, een garantie voor veel rijplezier. De Yes! Roadster 3.2 sprint in 4,9 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h. Het koppel van 330 Nm zorgt voor prima tussenacceleraties. Voor nog meer rijplezier zorgt de 3.2 Turbo. De 355 pk en 485 Nm sterke motor staan garant voor een acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/h in 3,9 seconden. De topsnelheid van 281 km/h mag er ook zijn!
Klantaanpassingen Het interieur is afgewerkt met hoogwaardige materialen zoals leer, chroom en aluminium. Optioneel is een uitgebreid multimediasysteem leverbaar. Als klant heb je niet alleen de keuze om de kleur van exterieur en bekleding geheel naar eigen wens te kiezen, maar Funke & Will AG gaat verder. Zo worden de pedalen, de zitpositie en de schakelpook optimaal afgesteld voor de klant.
Prijzen De volledig handgebouwde Yes! Roadster zal binnenkort in productie gaan. De prijzen beginnen bij net geen 60.000 euro (ex BPM).
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6331143014193_yes.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6331143016123_yes.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/633114301717_yes.jpg
 Bron: © http://www.autowereld.com/imagesDB/640/6331143018184_yes.jpg
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
2/4/2006 -
10:53u
| Quote
|
woeha! da's fel!!
|
P0rnst4r
wzl-lid
Sinds 7/12/2005
T:4 -
R:56
|
2/4/2006 -
13:36u
| Quote
|
O ccasion schreef: woeha! da's fel!! idd
|
Corvette
wzl-lid
Sinds 15/6/2005
T:9 -
R:210
|
2/4/2006 -
15:59u
| Quote
|
Mooi, de uitlaten doen mij wel aan die van de Honda Civic denken ...
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
4/4/2006 -
20:23u
| Quote
|
De kleine Duitse sportautofabrikant Yes! presenteert de tweede generatie van de Roadster. De 1,8-liter turbomotor is ingeruild voor een 3,2-liter V6. Het in het voormalige Oost-Duitsland gevestigde Funke & Will bouwt onder de naam Yes! kleine sportauto’s. Onlangs presenteerden zij op de AMI autobeurs in Leipzig de tweede generatie van hun Roadster. De Roadster is gebouwd op een aluminium frame en weegt 900 kilo. Voor de tweede generatie is de 1,8-liter turbomotor ingeruild ten gunste van een van Audi afkomstige 3,2-liter V6 die in de Yes! 255 pk levert en in 4,9 seconden van 0 naar 100 sprint. Wie kiest voor de 3,2 Roadster Turbo krijgt 355 pk en een topsnelheid van 281 km/u. Yes! meldt dat standaard airbags en abs aan boord zijn. Verder is het interieur ruim voorzien van chroom en leder en is er een audiosysteem. Uiterlijk is de tweede generatie Yes! te herkennen aan de langere wielbasis en een grotere overhang aan de voor- en achterkant. Per jaar bouwt Yes! maximaal vijftig auto’s.
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
10/4/2006 -
10:07u
| Quote
|
wat een lelijke naam... wel knappe auto
|
O ccasion
wzl-lid
Sinds 16/7/2004
T:106 -
R:1871
|
10/4/2006 -
12:52u
| Quote
|
die kleine constructuers zijn altijd wel sjiek (zie ook spyker e.a.)
|
JDRSuperstar
wzl-lid
Sinds 28/9/2003
T:17 -
R:515
|
12/4/2006 -
11:54u
| Quote
|
hoho, das een feestkarretje
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
17/6/2006 -
18:21u
| Quote
|
De Yes! Roadster kwam zeven jaar geleden tot leven toen het eindwerk van twee Duitse ingenieursstudenten –een prototype voor een tweezits sportwagen- onverwacht goed onthaald werd. De twee richtten Funke & Will Aktiengesellschaft op en verkochten hun product met mondjesmaat. Nu is de tweede versie van de Roadster een feit. Die tweezitter werd dit jaar in Duitsland voorgesteld en is vanaf heden ook in België te koop bij 2 Drive; het bedrijf uit Herent dat ook het eigenzinnige PGO en de opgemerkte Carver importeert. Net als z’n voorganger weegt de Yes! zowat 900kg. Meer dan 80% van de onderdelen zijn afkomstig van Audi. Daaronder ook de centraal achter de inzittenden gemonteerde 3,2l V6 motor. Die is er in een atmosferische versie die 255pk en 330Nm heeft en in een geblazen variant die 355pk en 485Nm in de voorraadkast heeft liggen. De eerste sprint naar 100km/u in 4,9 seconden. De tweede catapulteert zichzelf in 3,9 tellen naar de geijkte snelheid om er pas bij 281km/u (tegen 255 voor de atmosferische 3,2) de brui aan te geven. De cockpit kan afgeschermd worden door een softtop, terwijl een hardtop tot de opties zal behoren.
Funke & Will heeft een productiecapaciteit van maximaal 500 stuks per jaar, maar de doelstelling bedraagt slechts 250 stuks. De helft daarvan zou bestemd zijn voor de VS. In ons land hangt aan het model een prijskaartje van € 50.000 tot € 80.000 afhankelijk van de versie en eventuele opties. 2 Drive beweert al een tiental veelbelovende prospecten te hebben.
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/8.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/9.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/7.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/6.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/5.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/1.jpg
 Bron: © http://www.auto55.be/content/fotospecials/yes030406/2.jpg
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
19/6/2006 -
20:52u
| Quote
|
ziet er dus veel beter uit als die lotus europa
|
P0rnst4r
wzl-lid
Sinds 7/12/2005
T:4 -
R:56
|
20/6/2006 -
20:18u
| Quote
|
ziet er niet slecht uit
|