NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Noble M15
Je moet ingelogd zijn om te kunnen posten...

Login gegevens
Gebruikersnaam
Wachtwoord



Nog geen lid van de WzL-groep? Lid worden!
Wachtwoord vergeten? Stuur mijn wachtwoord! | Info...
Origineel bericht
Draco 3.097
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
4/4/2006 - 20:20u Quote
Noble maakt er geen geheim van: met de nieuwe M15 wil het kleine Britse merk zich nestelen in de klasse van onder meer de Ferrari F430 en Porsche 911 Turbo.

De nieuwe Noble M15 is voorzien van een twin turbo V6 motor met een inhoud van 3,0-liter. Hij heeft een vermogen van 455 pk en het maximale koppel bedraagt 617 Nm. Noble geeft een acceleratietijd van 0 naar 100 op van 3,3 seconden. De topsnelheid van de 1.250 kilo zware M15 is 282 km/u. De M15 is 4,27 meter lang, 1,85 meter breed en 1,12 meter hoog. De wielbasis is 2,44 meter.
Met die cijfers slaat de M15 geen slecht figuur in de klasse van de Ferrari F430. Het grote verschil tussen de Noble en zijn concurrenten is zijn prijs. Een F430 kost 204.038 euro en een 911 Turbo is 184.240 euro. Noble vraagt voor de M15 slechts 164.950 euro. De grootste concurrent wordt zonder meer de Aston Martin V8 Vantage die 146.700 euro kost.
Noble heeft geprobeerd de M15 zo glad mogelijk te houden; geen overbodige spoilers dus. Het meest opvallend is de diffusor aan de achterzijde die zorgt dat de auto bij hoge snelheden goed contact met de weg houdt. Noble beweert dat de M15 in een strikt gelimiteerde oplage wordt gebouwd. Hoeveel exemplaren er op de planning staan, maakt Noble echter niet bekend.
Noble wordt in Nederland geïmporteerd door Van der Kooi, die ook importeur is van Lotus. Vanaf september kunnen zij de M15 leveren.

http://www.autoweek.nl/images/800/b/d1cc3da54f667817d854481b2e85211b.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/b/d1cc3da54f667817d854481b2e85211b.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/6279f1f14ffda04ae2fa90705d3ad611.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/6279f1f14ffda04ae2fa90705d3ad611.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/4/02e6284bfd95df4396aab53d52e960f4.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/4/02e6284bfd95df4396aab53d52e960f4.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/f08b879f95f1b2d896934bb7ab616026.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/f08b879f95f1b2d896934bb7ab616026.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/f/4ad43dee9ea7d977ece92c78163c280f.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/4ad43dee9ea7d977ece92c78163c280f.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/d/c2117808d50d12b99c02990f69f21bdd.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/d/c2117808d50d12b99c02990f69f21bdd.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/2b20bb8148d02dc0d0f01cab974d31a2.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/2b20bb8148d02dc0d0f01cab974d31a2.jpg


Geef mij toch maar de F430