NAVIGATIE

Freetime overzicht
Zoeken


  RUBRIEKEN

FAQ / Help
Wat mag niet?
WZL Wedstrijden
WZL Chat
WZL Toolbar
WZL Statistieken
WZL leden
WZL shop
E-cards

RSS

Fun-feed
Babe-feed
Stud-feed

Een groot aantal pokerrooms geven de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
Overzicht » Auto's » Nieuw/Concept » Lexus LS 600h L
Onderaan pagina
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419 R: 2181
13/4/2006 - 14:36u | Quote
Lexus heeft in New York zijn meest prestigieuze model onthuld. Het is de hybrideversie van de nieuwe LS die we begin dit jaar in Detroit zagen. De LS 600h L is de eerste auto met een V8-hybridesysteem dat een vermogen heeft van 430 pk.

Hoe kan je iets dat al goed is nog verbeteren? Daar weten fabrikanten van luxe merken nog steeds geen antwoord op. Lexus is al sinds de eeuwwisseling in Amerika nummer 1 in zijn segment, maar het merk is niets te veel om er voor te blijven zorgen dat het vlaggenschip, de LS, als de ‘Beste van de Wereld’ wordt beschouwd.
Zeventien jaar geleden werd Lexus in Noord-Amerika en Europa geïntroduceerd en intussen is het een volledig zelfstandige divisie. Lexus heeft zijn eigen design en engineering centra en ook de fabricage gebeurt los van Toyota .
Met de komst van de LS heeft de luxe divisie meteen de naam onthuld die wereldwijd wordt gehanteerd voor alle Lexus hybride modellen: Lexus Hybrid Drive. Het systeem in de LS 600h L borduurt voort op de ervaringen die Toyota en Lexus hebben opgedaan met de Prius, de RX 400h en de GS 450h. Het combineert de complete nieuwe 5-liter V8 met een grote elektromotor en een nieuw accupakket met een hoog rendement. Het levert een niet mis te verstaan vermogen van 430 pk. Het maximum koppel is nog niet bekend gemaakt. De transmissie is dit keer niet de nieuwe 8-traps automaat die in de LS 460 debuteerde, maar een 2-stage ECVT, een continu variabele transmissie. Hiermee moeten de prestaties van de LS 600h L op een gelijk niveau zijn als van een moderne 12-cilinder, maar dan wel met het laagste brandstofverbruik in de V8-klasse.
Minstens net zo belangrijk is de lage emissie, waarmee de Lexus in Amerika valt in de SULEV-termen, ofwel Super Ultra Low Emission Vehichle. De nieuwe LS is bijna 70 procent schoner dan de schoonste van zijn concurrenten.
Ook op het gebied van NVH, ofwel noise, vibration and harsness - een belangrijke kwaliteitsstandaard, is de LS 600h volgens Lexus de rest de baas. “Deze nieuwe Lexus is een van de stilste auto’s ooit gebouwd, zo niet de stilste,” zei Bob Carter, Lexus Group Vice President en General Manager tijdens de presentatie.

Veiligheid
Afgezien van de geavanceerde aandrijftechniek heeft de LS 600h L (L staat voor lang; in Amerika wordt geen kortere geleverd) nog meer opvallende technologie in huis. Niet alleen de goede resultaten in crashtests, maar ook de actieve veiligheid moet de nieuwe standaard zetten. Zo kan zowel de LS 460 als de LS 600 h worden uitgerust met het nieuwe Advanced Pre-Collision System. Dat gaat weer een stap verder op het gebied van het voorkomen van een botsing. Het systeem bestaat uit twee kleine camera’s in de voorkant van de auto, die samen met een millimeter-golf radar, gevoelig genoeg zijn om niet alleen grote metalen objecten te ‘zien’ maar ook kleinere zaken zoals mensen en dieren. Een derde camera die gemonteerd is op de stuurkolom houdt het gezicht van de bestuurder in de gaten. Als het systeem ziet dat de bestuurder niet voor zich uit kijkt en merkt dat er kans is op een botsing, wordt de bestuurder gewaarschuwd met een waarschuwingssignaal en een licht. Verder zorgt het ervoor dat de remmen rusting in werking worden gezet en tot slot wordt de bestuurder geholpen om het obstakel heen te sturen. De stuuruitslag wordt geherprogrammeerd en de intensiteit en snelheid van de besturing wordt aangepast. Intussen worden ook nog alle veiligheidsgordels in stelling gebracht om snel en maximale bescherming te bieden.
Een ander systeem is het VDIM, Vehicle Dynamics Integrated Management System, waarbij een besturing, ESP en EBS zijn geïntegreerd. Het dient ervoor om de bestuurder een maximaal gevoel van vertrouwen en controle te geven.

12,5 cm extra
Met de 12,5 cm langere wielbasis is het interieur van de nieuwe LS-versie vooral ruim, maar ook uiterst luxueus. Zo zijn er stoelen achterin die in de slaapstand kunnen en ontbreken voetensteunen en een massagefunctie evenmin. Een 19-speakers 450 watt Mark Levinson Surround Sound audiosysteem, XM satellite radio en navigatie met Bluetooth en verkeersinformatie zijn ook aanwezig. We moeten nog even wachten op deze nieuwe variant, want de Lexus LS 600h is officieel een 2008-versie, die in 2007 op de markt komt. Maar voor liefhebbers van optimale luxe op vier wielen zal hij zeker het wachten waard zijn.

http://www.autoweek.nl/images/800/7/9e43f9a9b91264897c80e6964be2c697.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/9e43f9a9b91264897c80e6964be2c697.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/1/971217a946c4d9a5ad10fc9886783251.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/971217a946c4d9a5ad10fc9886783251.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/c/ab2244586cf6d13be663d6a83753c2ec.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/c/ab2244586cf6d13be663d6a83753c2ec.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/2/5c2fb5f327a418f1eafe9788969b8fa2.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/5c2fb5f327a418f1eafe9788969b8fa2.jpg

http://www.autoweek.nl/images/800/6/805d12272cda6607c699d0fc0ebfd326.jpg
Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/6/805d12272cda6607c699d0fc0ebfd326.jpg

Goregasm 3.061
wzl-lid
Sinds 20/11/2003
T:76 - R:670
13/4/2006 - 17:00u | Quote
klasse
BUNO 1.667
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 - R:55
15/4/2006 - 0:57u | Quote
amaai is dit lexus !!?? Knappen bak echt proficiat voor de mannen van lexus h

die versnellingsbak is ook echt de max 160 km/u rijden tegen 1800rpm ofzo over nen cruisebak gesproken
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
15/4/2006 - 12:40u | Quote
BUNO schreef:
amaai is dit lexus !!?? Knappen bak echt proficiat voor de mannen van lexus h

die versnellingsbak is ook echt de max 160 km/u rijden tegen 1800rpm ofzo over nen cruisebak gesproken


kameraad van mij rijdt 140 per uur tegen 1000rpm en dat is maar nen Bora
cush 2.756
wzl-lid
Sinds 3/12/2004
T:6 - R:422
15/4/2006 - 12:51u | Quote
can you say. "Our car is a copy of the new Benz S series"
Draco 3.097
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 - R:2181
15/4/2006 - 14:44u | Quote
cush schreef:
can you say. "Our car is a copy of the new Benz S series"



lijkt hier toch ni op?
eerder dan op de 7-reeks van BMW
replix 4.03
wzl-lid
Sinds 9/6/2004
T:16 - R:140
15/4/2006 - 14:44u | Quote
het is de s klasse van mercedes met de achterkant van de 7 serie van bmw
BUNO 1.667
wzl-lid
Sinds 22/12/2004
T:4 - R:55
15/4/2006 - 23:24u | Quote
daboykefke schreef:
BUNO schreef:
amaai is dit lexus !!?? Knappen bak echt proficiat voor de mannen van lexus h

die versnellingsbak is ook echt de max 160 km/u rijden tegen 1800rpm ofzo over nen cruisebak gesproken


kameraad van mij rijdt 140 per uur tegen 1000rpm en dat is maar nen Bora

oke mr tis nen diesen zeker ???
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
17/4/2006 - 23:13u | Quote
BUNO schreef:
daboykefke schreef:
BUNO schreef:
amaai is dit lexus !!?? Knappen bak echt proficiat voor de mannen van lexus h

die versnellingsbak is ook echt de max 160 km/u rijden tegen 1800rpm ofzo over nen cruisebak gesproken


kameraad van mij rijdt 140 per uur tegen 1000rpm en dat is maar nen Bora

oke mr tis nen diesen zeker ???


ja TDI met de D en de I int rood
Angus Young 3.211
wzl-lid
Sinds 27/10/2004
T:25 - R:244
18/4/2006 - 1:18u | Quote
Lexus is goed bezig met die hybridemodellen, zeg dat ik het u gezegd heb...
daboykefke 2.516
chatslet
Sinds 29/10/2003
T:49 - R:4529
18/4/2006 - 18:43u | Quote
Angus Young schreef:
Lexus is goed bezig met die hybridemodellen, zeg dat ik het u gezegd heb...


kzie mij het al zeggen "Angus Young heeft het mij gezegd !!"
 
Bovenaan pagina