Bij Porsche wordt op 6 mei de laatste Carrera GT gebouwd. Dan zijn 1.270 stuks gemaakt. De productie is inmiddels uitverkocht.
De Porsche Carrera GT begon ooit als ontwerpstudie op de Autosalon van Parijs in 2000. Omdat het publiek enthousiast reageerde en voldoende rijkaards hun portemonnee wilden trekken, ging de auto in productie. Op 15 september 2003 rolde Carrera GT nummer één van de band. In Nederland staat de hij voor 646.605 euro in de prijslijst. Het Duitse opinieblad Der Spiegel meldt dat op 6 mei de laatste van de 330 km/u snelle sportauto van de band rolt. Oorspronkelijk waren 1.500 exemplaren gepland. De teller blijft echter steken op 1.270 stuks omdat de Carrera GT vanaf dit jaar niet meer voldoet aan de veiligheidseisen in Amerika. Het duurt 130 uur om een Carrera GT in elkaar te schroeven en voor de 612 pk sterke V10-motor staat een productietijd van 45 uur. De VS zijn de belangrijkste afzetmarkt voor de Carrera GT. Meer dan de helft van de productie is naar dat land geëxporteerd. Duitsland is daarna de belangrijkste markt. Twaalf procent van de productie is in het thuisland gebleven. Daarnaast zijn Groot-Brittannië, het Middenoosten en Japan grote afzetmarkten gebleken. Zelfs in China zijn zes exemplaren verkocht. Porsche blikt tevreden terug op de carrière van de Carrera GT. “Hij heeft het merkimago flink bevorderd en we hebben met dit model zelfs geld verdiend,” vertelt Porsche-directeur Wendelin Wiedeking
qua uiterlijk moet ik er niet zo van weten, enkel dat die voorkant lekker laag tegen de grond lijkt te hangen voor de rest mogen ze me liever een 'standaard carrera-model-variant' voorschotelen maar die motor, geweldig he
Vicious schreef: qua uiterlijk moet ik er niet zo van weten, enkel dat die voorkant lekker laag tegen de grond lijkt te hangen voor de rest mogen ze me liever een 'standaard carrera-model-variant' voorschotelen maar die motor, geweldig he
Vooral dat de V10 oorpsronkelijk ontworpen was voor een Le mans prototype races... !!