Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
13/6/2006 -
9:46u
| Quote
|
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/0fb23202a2b5cdb08c1dd8f41d032db1.jpg
Jaguar maakt zich op voor de komst van de XKR. Op de autoshow in Londen, die in juli wordt gehouden, wordt de snelle versie van Jaguar’s nieuwste onthuld. Jaguar maakt zich op voor de komst van de snelle XKR. Foto’s en specificaties geven ze nog niet vrij, maar een blik op het typeplaatje wordt ons al wel gegund. Over enkele weken trekt Jaguar tijdens de British International Motor Show in Londen het doek af van de XKR. Naar verwachting wordt de XKR voorzien van dezelfde 4,2-liter supercharged V8 met 400 pk zoals die ook al wordt geleverd in de S-type, XJ en de Range Rover. Dat de XKR wordt onthuld op een Engelse show maakt het evenement voor Jaguar extra speciaal. De auto wordt zij aan zij met de andere XK’s gebouwd in Castle Bromwich fabriek in Birmingham
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
13/6/2006 -
13:06u
| Quote
|
dat gaat wel gáán!
|
Draco
wzl-lid
Sinds 5/12/2004
T:1419 -
R:2181
|
30/6/2006 -
8:56u
| Quote
|
Jaguar presenteert de nieuwe XKR. Het nieuwe model heeft 420 pk; twintig meer dan de oude versie. Net als bij de Jaguar XK8 – de voorloper van de XK – krijgt de snelle versie de typeaanduiding XKR mee. Er zijn meer overeenkomsten: opnieuw is de snelle Jag voorzien van de 4,2-liter V8 compressor motor. Dit keer is die echter opgeschroefd tot 420 pk – de vorige kwam niet verder dan 400 pk. Het maximale koppel stijgt naar 560 Nm. De coupéversie kan in 5,2 seconden van 0 naar 100 – de cabriolet doet het 0,1 seconden trager. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik is volgens zijn fabrikant 12,3 liter op 100 km. Ten opzichte van zijn voorganger is de nieuwe XKR afgevallen. De coupé legt 1.665 kilo op de schaal; zeventig minder dan zijn voorloper. De cabrio is met 1.715 kilo honderd kilo afgevallen. Het onderstel van de XKR zal wat straffer zijn afgesteld dan dat van de normale versies. Aan het uiterlijk vallen voornamelijk de grotere wielen op; die hebben naar wens van de klant een formaat van 19 of 20 inch. Verder zijn de gaasgrille, de louvres in de motorkap en de aluminium ‘power vents’ aan de zijkanten opvallende kenmerken van de snelle XK. Aan de achterzijde priemen vier uitlaten onder de bumper vandaan in plaats van twee. De Jaguar is voorzien van een actief uitlaatsysteem. Daarmee wordt het geluid van de V8 geregeld. De stroom uitlaatgassen dat door de hoofddemper gaat, wordt door dit systeem geregeld. Daardoor is de auto stil bij lage snelheden en laat bij het accelereren een krachtig geluid horen. Daarnaast hebben andere maatregelen ertoe geleid dat de compressor 5 dB minder geluid maakt dan bij de vorige versie. De XKR wordt in november in Nederland verwacht. Aan de coupé hangt een prijskaartje van 136.990 euro en de cabriolet vindt voor 147.990 een eigenaar.
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/935e814e5e7bdf724bf8fe24fe53e6f0.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/7/7ad0f3240b6c2690699ee1838b4dbce7.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/f/45aef903db9b865cddddc52bcca2e0ef.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/9/05b38b262e44099fa98b87fcbf7d2e29.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/e/823237ae765f3eae1a75c8cd392cfe5e.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/8/bc96f6add09f619afe11ed215fcc4ef8.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/1/d04b8d1e5a97408dbecf0e4042530091.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/2/5960bc924ec590d753d65e3b6d4228c2.jpg
 Bron: © http://www.autoweek.nl/images/800/0/e9cd60870ea44b2e20ded4e3b4ab0fa0.jpg
|
Vicious
wzl-lid
Sinds 24/9/2004
T:13 -
R:834
|
30/6/2006 -
12:04u
| Quote
|
tzijn allemaal subtiele dingen langs buiten, maar damn die ziet er goed uit! vooral die voorkant!
|
P0rnst4r
wzl-lid
Sinds 7/12/2005
T:4 -
R:56
|
3/7/2006 -
21:06u
| Quote
|
precies ne aston martin?
|
Felix Da Housecat
wzl-lid
Sinds 25/9/2004
T:87 -
R:5895
|
4/7/2006 -
13:01u
| Quote
|
P0rnst4r schreef: precies ne aston martin?
zelfde ontwerper dach ik
|