NAVIGATIE
• Freetime overzicht
• Zoeken
RUBRIEKEN
• FAQ / Help
• Wat mag niet?
• WZL Wedstrijden
• WZL Chat
• WZL Toolbar
• WZL Statistieken
• WZL leden
• WZL shop
• E-cards
RSS 
• Fun-feed
• Babe-feed
• Stud-feed
Een groot aantal pokerrooms geven
de mogelijkheid om poker te spelen op internet en geld te storten via het veilige iDeal betaalsysteem.
|
Origineel bericht
|
Draco
Sinds 5/12/2004
T: 1419
R: 2181
|
23/6/2006 -
12:11u
|
Quote
|
 Bron: © http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_2/toekomst/0605bmwpm31-332088_enlarged.jpg
Met uitzondering van de eerste M3, die was voorzien van een viercilindermotor, hebben alle M3’s tot nog toe een zespitter onder de kap. De vierde generatie echter, die volgend jaar zomer wordt uitgebracht, zal worden aangedreven door een ijzersterke V8. Daarmee volgt BMW het goede voorbeeld van Audi dat eerder de RS4 voorzag van een V8.
 Bron: © http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_2/toekomst/0605bmwpm32-332095_enlarged.jpg
© Schulte-Design BMW zal daarmee niet alleen het juiste antwoord hebben op die Audi maar ook op de eveneens voor 2007 geplande nieuwe Mercedes AMG C63. De V8 van de nieuwe M3 is afgeleid van de inmiddels befaamde V10 met een inhoud van vijf liter die we kennen uit de M5 en uit de M6. De V8 krijgt een inhoud van vier liter (‘dat is logisch’, zou Johan C. zeggen) en naar verwachting haalt BMW daaruit tussen de 415 en 425 pk. Het grootste koppel zal ruimschoots boven de 500 Nm liggen. Alles bijeengenomen voldoende voor een acceleratie vanuit stilstand naar 100 binnen 5 seconden en een begrensde topsnelheid van 250 km/h. De V8 is compacter dan de voorheen gebruikte zescilinder in lijn-motoren. Hij is echter ook breder en dat is precies de reden dat hij niet kon worden toegepast in de al uitgebrachte M Roadster en de M Coupé op basis van de Z4. De M3 wordt gebracht met een keuze uit twee transmissies. Er komt een handgeschakelde zesbak en een sequentiële SMG bak met zes of zeven overbrengingen en bediening vanaf het stuurwiel. Bekend is dat BMW een nieuw systeem met twee koppelingen heeft ontwikkeld dat vergelijkbaar is met de DSG van Volkswagen. Het ligt voor de hand dat dit systeem zijn weg zal vinden naar de nieuwe M3, maar vast staat dat nog niet. Aan de buitenkant krijgt de nieuwe M3 de gebruikelijke aerodynamische zaken als een nieuwe bumper met grote luchtinlaat, speciale dorpels en buitenspiegels, luchtuitlaten in de voorschermen en discrete M-badges. De achterzijde wordt gekenmerkt door tweemaal dubbele uitlaatpijpen en een daartussen verborgen diffuser. In zijn totaliteit zal de auto er stoerder uitzien doordat hij breder is en hij grotere wielkasten achter heeft met minstens 19 inch wielen. De spoorbreedte is zowel voor als achter groter dan bij de normale 3-serie. Verder komen er speciale remmen met composiet schijven en zullen de deuren en beide kappen (motor- en kofferbak) van aluminium worden gemaakt.
 Bron: © http://www.autokampioen.nl/published/akm/content/afbeeldingen/2006_2/toekomst/0605bmwpm3to-347061_enlarged.jpg
Reputatie © Schulte-Design De auto zal zonder enige twijfel BMW’s M-reputatie voor rijeigenschappen hooghouden. De langere wielbasis is een voordeel waar het de gewichtsverdeling betreft en hoogstandjes als actieve besturing en actieve rolstabiliteit zullen helpen van de M3 een geduchte concurrent van de al eerder genoemde RS4 en C63 te maken. De nieuwe M3 wordt voor het eerst getoond tijdens de autotentoonstelling van Genève in maart 2007. De verkoop zal in de zomer starten met een voor Duitsland verwachte prijs van zo’n 64.000 euro. Een jaar later volgen meer afgeleiden, zoals een cabriolet, een vierdeurs sedan en een Touring. En als dat allemaal nog niet genoeg is, dan kan BMW altijd nog de ultralichte CSL-versie brengen. Die zou, in 2008, ook nog eens 25 extra paarden onder de kap krijgen.
© Schulte-Design Vitamine M De zaken gaan goed op de afdeling 'M' van BMW. BMW gelooft dan ook in vitamine M: meer modellen, meer spieren, meer leven in de brouwerij. Onder leiding van de vroegere baas van AMG, Ulrich Bruhnke, wordt de reeks M-modellen de komende vijf jaar elk jaar uitgebreid met een nieuw type. We kunnen M-versies tegemoet zien van de 5 Touring en de 6 Cabriolet. Verder komt er een supersnelle versie van de 1-serie, al zal die geen M-badge krijgen. Dat is volgens BMW namelijk commercieel niet interessant. De auto zal wel krachtiger worden dan de huidige 130i. Het ligt voor de hand dat dus de 3,2 liter zespitter met 343 pk in de bewuste 1-serie komt. Overigens lijkt dit project nu stil te liggen om ruimte te maken voor een Serie 1 Convertible en driedeurs varianten. Uitstel wordt echter zeker geen afstel. En Bruhnke benadrukt dat de stortvloed van M-modellen geen afbreuk zal doen aan de exclusiviteit ervan. M-modellen van de 7-serie en van de X5 sluit Bruhnke uit omdat niet elke BMW 'zich leent voor een M-variant'. Op wat langere termijn denkt Bruhnke hardop over een M10 supersportwagen die het kroonjuweel zou moeten worden van de totale reeks. Hoewel daarvoor nog geen enkele goedkeuring vanuit de Raad van Bestuur is, geeft Bruhnke toe zo nu en dan al een speelgoedmodelletje van die auto op zak te hebben! 'Dat is prima voor de motivatie', lacht hij. Gevraagd naar wat de speerpunt van de M-serie is, zegt hij: 'Dynamisch zonder gelijke, maar commercieel bereikbaar voor velen. Het probleem van vroegere supersportscars was dat zij een prijskaartje droegen die elk succes in de weg stond'.
|
|
|